Geef uw mening!
Stuur uw brieven, foto's, afbeeldingen, filmpjes of cartoons naar
theo.kooijmans@gmail.com
Maak het niet te bont. De redactie behoudt zich het recht voor om inzendingen zonder opgaaf van redenen te weigeren.

woensdag 26 september 2007

Belazerd

Hebt u nu ook het idee dat u belazerd wordt?
De economie draait als een tierelier maar wij zijn steeds slechter af.
Ik heb eens grofweg berekend wat ons gezin er in 2007 en 2008 op toe moet leggen
In 2007 werd een van mijn kinderen 18. Dat kostte me een dikke € 120,- per maand aan zorgverzekering terwijl voorheen de kosten grotendeels door de werkgever gedekt werden.
Met de invoering van de basisverzekering was dit passé.

Onze benjamin wordt volgend jaar 18. Gaat me nog eens zo’n bedrag kosten.

De zorgpremie stijgt volgend jaar met zo’n € 150,- per jaar.
Dat is dus 2 * 12 * 120 + 3,5 * 150 = € 3055
(3,5 = 2 x verhoging zorgpremie voor mijn kinderen, 1 x voor mijn vrouw en dat halfje is de verhoging van mijn eigen zorgpremie)

Mijn beroep brengt me overal in Nederland. Zonder auto kan ik mijn vak niet uitoefenen.
Dat gaat me volgend jaar ook nog eens zo’n € 1000,- kosten.

Dat is samen sowieso al een dikke € 4000,- ofwel € 330,- per maand achteruitgang.

Er is nog meer maar dat kan ik nu niet goed uitrekenen. En de compensatie is ook al onduidelijk.

Om nog maar te zwijgen van de verhoging van accijnzen en de BTW-vcrhoging die er aan komt.

Als dit het kwart procent is dat ik er als middeninkomer op achteruit ga dan schijn ik dus zo’n € 1,6 miljoen euro per jaar te verdienen. Dat wist ikzelf nog niet maar ik ga gauw eens bij de bank navragen of daar soms een foutje is gemaakt.

Of bedoelt deze regering dat ik het wel verdien maar lekker niet krijg?

Weer geen vakantie volgend jaar. En ’n paar biertjes en sigaretten minder.
En die nieuwe computer moet ik ook maar even uitstellen.
Dus als deze blog hapert dan weet je hoe het komt.

Ja, de PvdA heeft tot nu toe zo’n beetje alle verkiezingsbeloften gebroken. Dus dit was wel te verwachten. En van het CDA weet je het: “geeft den keizers wat des keizers is, den Gode dat Gods is” O ja, de CU. Die sluit zich daarbij aan en zetten zich op deze manier natuurlijk geweldig in voor “Jeugd en Gezin”

Bos, Rouvoet en Balkenende weten het wel: De beloning komt in het hiernamaals.
Levert de Vrije Universiteit nog meer van dit soort volk af?

Ik moet ook maar gaan bijklussen. Net als die duizenden politieagenten.

10 opmerkingen:

  1. Misschien kunnen de jongens zelf meebetalen een bijbaantje of zo .

    Doen mijn kinderen ook. Moet wel als alleenstaande ouder dus zeur niet zo....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zeker. Bijbaantjes genoeg.

    Maar dat wil nog niet zeggen dat ik me moet laten belazeren.

    En, ga jij er op vooruit dan?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat is op zich mooi voor je.

    Maar!
    De BTW gaat omhoog en looneisen worden als gevolg van dit beleid opgekrikt. Dus alles wordt duurder.

    Ga je er dan ook echt in koopkracht op vooruit?

    En als dat al zo is. Is dat dan dankzij of ondanks deze regering?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dank zij mezelf beetje weed telen erg lucratief

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jij bent vast niet degene die het eerst reageerde.
    Als het aan mij ligt dan worden weedtelers gewied.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. O nee sorry het was peterselie ;-)
    Beetje humor mag toch welmeneer Kooijmans.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zeg maar Theo hoor.
    Natuurlijk, hoe meer humor hoe beter. Maar dat kun je niet altijd aflezen uit geschreven woord.
    En ik kan niet zien wie er reageert. Dan kan bij iedere anonieme reactie een ander zijn. Peterselie mag van mij. Ik juich peterselie toe. Misschien moetn we 'n peterselie campagne beginnen.

    Maar ik heb nog geen duidelijke antwoord op de vraag gekregen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dan zijn we het volgens mij met elkaar eens.

    BeantwoordenVerwijderen