Geef uw mening!
Stuur uw brieven, foto's, afbeeldingen, filmpjes of cartoons naar
theo.kooijmans@gmail.com
Maak het niet te bont. De redactie behoudt zich het recht voor om inzendingen zonder opgaaf van redenen te weigeren.

dinsdag 24 juni 2008

Traverse Dieren - Alternatief 2a

Alternatief 2a: H1-W2-K1

Kostenraming: € 54,5 miljoen excl. BTW

Een gelijkvloerse kruising van de Hardewijkerweg en de Wilhelminaweg met het spoor en de N348.

Voor het langzame verkeer wordt een tunnel aangelegd onder het spoor en de N348 door, evenwijdig aan de Harderwijkerweg.

Ter plaatse van de Wilhelminaweg wordt een ongelijkvloerse kruising aangelegd met een verdiepte N348 (het verschil met 1A)


Ter hoogte van de Molenweg/Enkweg wordt de N348 iets opgetild zodat het mogelijk is hier een lamgzaamverkeerstunnel onder de weg door te leggen.

Het kruispunt bij de Burgemeester Willemsestraat wordt verbeterd en vergroot in
combinatie met een spoortunnel in de Burgemeester Willemsestraat (K1).

Eventueel dienen de woningen aan de oostzijde van de Burg. Willemsestraat te worden verwijderd in het kader van leefbaarheid.

Voordelen

+ Goede doorstroming van het regionale verkeer op de provinciale weg

+ Goede noord-zuid verbinding ter plaatse van de Wilhelminaweg

Nadelen

- Ruimtelijk geen verbetring van de bestaande situatie

- Ter plaatse van het stationsgebied verdiept de N348 zich, wat funest is voor de ruimtelijke kwalitieten van het stationsgebied

- Kruising Harderwijkerweg met N348 is minder toekomstvast dan de oplossingen met verdiepte ligging

Klik op de afbeelding om te vergroten.



Traverse Dieren - Alternatief 2b

Alternatief 2b: H1-W2-K2

Kostenraming: € 62,7 miljoen excl. BTW

Een gelijkvloerse kruising van de Hardewijkerweg en de Wilhelminaweg met het spoor en de N348.

Voor het langzame verkeer wordt een tunnel aangelegd onder het spoor en de N348 door, evenwijdig aan de Harderwijkerweg.

Ter plaatse van de Wilhelminaweg wordt een ongelijkvloerse kruising aangelegd met een verdiepte N348 (verschil met 1A)

Ter hoogte van de Molenweg/Enkweg wordt de N348 iets opgetild zodat het mogelijk is hier een lamgzaamverkeerstunnel onder de weg door te leggen.

Eventueel dienen de woningen aan de oostzijde van de Burg. Willemsestraat te worden verwijderd in het kader van leefbaarheid.

Het verschil met alternatief 2a:
Een nieuwe kruising aan de oostzijde van het kanaal met een spoortunnel en een brug over het kanaal om weer aan te sluiten op de Kanaalweg (K2)

Voordelen

+ Goede doorstroming van het regionale verkeer op de provinciale weg

+ Goede noord-zuid verbinding ter plaatse van de Wilhelminaweg

+ De leefbaarheid in de Burg. Willemsestraat wordt verbeterd

Nadelen

- Ruimtelijk geen verbetring van de bestaande situatie

- Ter plaatse van het stationsgebied verdiept de N348 zich, wat funest is voor de ruimtelijke kwaliteiten van het stationsgebied

- Kruising Harderwijkerweg met N348 is minder toekomstvast dan de oplossingen met verdiepte ligging

Klik op de afbeelding om te vergroten.