Geef uw mening!
Stuur uw brieven, foto's, afbeeldingen, filmpjes of cartoons naar
theo.kooijmans@gmail.com
Maak het niet te bont. De redactie behoudt zich het recht voor om inzendingen zonder opgaaf van redenen te weigeren.

woensdag 25 juni 2008

Traverse Dieren - Alternatief 3a

Alternatief 3a: H2-W2-K1

Kostenraming: € 81,2 miljoen excl. BTW

Een ongelijkvloerse kruising van de Hardewijkerweg en de Wilhelminaweg met de N348.
Er ontstaan twee werelden. Die van de verkeersafwikkeling voor het regionale verkeer (verdiept) en die voor alle gebruikers van het lokale verkeer (op maaiveld).

De wereld voor het regionale verkeer is er op gericht het verkeer zo snel mogelijk en efficiënt mogelijk af te wikkelen.

De andere wereld op maaiveld-niveau sluit aan op het dorpse karakter van Dieren en draagt bij tot het opheffen van de barrièrewerking tussen noord en zuid, zowel verkeerskundig als ruimtelijk.

Ter hoogte van de Molenweg/Enkweg wordt de N348 iets opgetild zodat het mogelijk is hier een lamgzaamverkeerstunnel onder de weg door te leggen.

Het kruispunt bij de Burgemeester Willemsestraat wordt verbeterd en vergroot in combinatie met een spoortunnel in de Burgemeester Willemsestraat (K1).

Eventueel dienen de woningen aan de oostzijde van de Burg. Willemsestraat te worden verwijderd in het kader van leefbaarheid.

Voordelen

+ Goede doorstroming van het regionale verkeer op de provinciale weg

+ Goede noord-zuid verbinding ter plaatse van de Wilhelminaweg

+ Barrièrewerking stationsgebied is sterk verminderd

+ Goede mogelijkheden om de werking van het stationsgebied te verbeteren

+ De leefbaarheid in het stationsgebied wordt verbeterd

Nadelen

Geen nadelen aangegeven.

Klik op de afbeelding om te vergroten.


Traverse Dieren - Alternatief 3b

Alternatief 3b: H2-W2-K2

Kostenraming: € 89,5 miljoen excl. BTW

Een ongelijkvloerse kruising van de Hardewijkerweg en de Wilhelminaweg met de N348.

Er ontstaan twee werelden. Die van de verkeersafwikkeling voor het regionale verkeer (verdiept) en die voor alle gebruikers van het lokale verkeer (op maaiveld).
De wereld voor het regionale verkeer is er op gericht het verkeer zo snel mogelijk en efficiënt mogelijk af te wikkelen.

De andere wereld op maaiveld-niveau sluit aan op het dorpse karakter van Dieren en draagt bij tot het opheffen van de barrièrewerking tussen noord en zuid, zowel verkeerskundig als ruimtelijk.

Ter hoogte van de Molenweg/Enkweg wordt de N348 iets opgetild zodat het mogelijk is hier een lamgzaamverkeerstunnel onder de weg door te leggen.

Eventueel dienen de woningen aan de oostzijde van de Burg. Willemsestraat te worden verwijderd in het kader van leefbaarheid.

Het verschil met alternatief 3a:
De tunnel in de Kanaalweg wordt aan de oostzijde van het kanaal gebouwd

Voordelen

+ Goede doorstroming van het regionale verkeer op de provinciale weg

+ Goede noord-zuid verbinding ter plaatse van de Wilhelminaweg

+ Barrièrewerking stationsgebied is sterk verminderd

+ Goede mogelijkheden om de werking van het stationsgebied te verbeteren

+ De leefbaarheid in het stationsgebied wordt verbeterd

+ De leefbaarheid in de Burg. Willemsestraat wordt verbeterd

Nadelen

- De kosten vallen buiten het beschikbare budget


Klik op de afbeelding om te vergroten.