Geef uw mening!
Stuur uw brieven, foto's, afbeeldingen, filmpjes of cartoons naar
theo.kooijmans@gmail.com
Maak het niet te bont. De redactie behoudt zich het recht voor om inzendingen zonder opgaaf van redenen te weigeren.

zondag 12 juli 2009

Bert reageert

Het lukte Bert de Boer maar niet om een reactie te plaatsen op mijn artikel Gemeenteraadsverkiezingen (4) waarin de CDA onderwerp was. Is soms wat lastig, ik weet ‘t. Als het even te lang duurt om de verificatiecode in te toetsen of als er maar één verkeerde toetsaanslag is dan vraagt blogspot een nieuwe code. Onderstaand daarom alsnog de via mail ontvangen reactie van Bert.

Bert de Boer is gemeenteraadslid in Rheden voor het CDA.

-----
Beste Theo,

Ik had gereageerd op jou artikel over het CDA maar die reactie is niet vermeld of niet doorgekomen.

Twee zaken vielen mij op, o.a. waar het ging om Marijke van Haaren en controle raad.
Voor wat betreft mevr. van Haaren zou ik je willen verwijzen naar onze ledenvergadering op 27 april over HvD/Traverse. Je kunt de bijzonderheden vinden op de CDA website.

Tijdens die ALV zijn van Haaren en van Heugten uitvoerig ingegaan op de processen.
Zowel het gelopen en toekomstige; over verantwoording gesproken. Na afloop heeft Marijke nog bilateraal met verschillende ingewijden gesproken. Ook ik heb die personen nog gesproken en constateerde bij hen vertrouwen in de nu ingeslagen weg.

Bij de controle van de raad speelt de rekeningcommissie een belangrijke rol zoals je weet. Ik ben het met je eens dat die wat strakker neergezet kan worden en raad zou er meer mee moeten doen. Dat is ook gebeurd tijdens de raadsvergadering van dinsdag 30 juni waar verslagen 2008 passeerden.

Op jou site ben ik daarover tot mijn verbazing niets tegengekomen !!
Ook hierover tref je de bijzonderheden op de CDA site onder "nieuws Rheden".

De jongste CDA actie betreft de N 786, CDA motie in de Staten. Over de voorgaande periode zullen we het maar niet te veel hebben, te gek voor woorden.
Maar heeft ook alles te maken met consistentie in de politiek, de verhoudingen wisselen nog wel eens.

Als CDA blijven we echter wel werken aan een goede oplossing traject Dieren-Apeldoorn.

gr., Bert de Boer

1 opmerking:

  1. Ja Bert, dat binnen de partij verantwoording afleggen dat ken ik. Daarmee krijgen we de weggestroomde miljoenen niet terug. Het gesjoemel rond Hart van Dieren had politieke consequenties horen te hebben voor Marijke van Haaren. Jan-Bart Wilschut nam die conseqenties wél terwijl Gelders gedeputeerde Marijke van Haaren als opdrachtgever toch echt de hoofdverantwoordelijke was (en is). En dat Van Haaren nog steeds aan de touwtjes trekt boezemt mij bijzonder weinig vertrouwen in.
    Zij heeft mij te vaak geroepen dat ze er in gelooft en vol vertrouwen is dat het lukt. Hart van Dieren en de Rondweg Laag Soeren zeggen mij genoeg. En dan hebben we het alleen nog maar over projecten in de gemeente Rheden.
    Van mij mag Jan Jansen haar plaats in de provincie innemen. In hem zou ik toch echt meer vertrwouen hebben.

    Overigens kan ik dat verslag van de ALV waar jij op doelt niet vinden. Moet je me toch eens toesturen.

    BeantwoordenVerwijderen