Geef uw mening!
Stuur uw brieven, foto's, afbeeldingen, filmpjes of cartoons naar
theo.kooijmans@gmail.com
Maak het niet te bont. De redactie behoudt zich het recht voor om inzendingen zonder opgaaf van redenen te weigeren.

donderdag 17 december 2009

Rhedense PvdA wil nieuwe Noordtak

Op 3 maart 2010 staan de gemeenteraadsverkiezingen gepland. De PvdA heeft op haar website alvast een "10 puntenplan Verkiezingsprogramma 2010-2014" gepubliceerd. Deze punten worden later verder uitgewerkt in een uitgebreid verkiezingsprogramma.

Ik heb vaak kritiek op het optreden van de lokale PvdA maar nu kan ik ook eens iets positiefs melden. De duidelijke denkbeelden van de PvdA over het spoor door Rheden hebben mij aangenaam verrast.

Ik herhaal ze hier even:

- ongedeeld Rheden, voorkom sterke toename van (goederen) treinen door onze dorpen

– indien het goederen vervoer toeneemt met tientallen treinen per dag, leidt dit tot onacceptabele hinder en onveiligheid in de dorpen. Om de leefbaarheid niet onacceptabel te laten verminderen is de PvdA in dat kader voorstander van:

– het alsnog aanleggen van de Noordtak. De PvdA zal daartoe in overleg treden met de afdelingen in andere gemeenten, de Staten- en Tweede Kamerfractie langs de IJssellijn en met belangenverenigingen.

– het open houden van spoorwegovergangen.

Kijk, in zulke denkbeelden kan ik me prima vinden. Vooral de duidelijke uitspraak dat de PvdA voorstander is van het alsnog aanleggen van de Noordtak is bij mij een voltreffer en kan op mijn support rekenen. Nu nog concretiseren!

Ik herhaal het hier nog maar even. Voor de zomer van 2010 valt het besluit hoeveel goederentreinen er op de IJssellijn worden toegelaten. Dat kan oplopen tot rond de 100 goederentreinen per etmaal. In dat kader kunnen de landelijke en de provinciale PvdA-partijbonzen zich alvast uitspreken over de aanleg van een nieuwe Noordtak.

Graag vóór de raadsverkiezingen van 3 maart 2010!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten