Geef uw mening!
Stuur uw brieven, foto's, afbeeldingen, filmpjes of cartoons naar
theo.kooijmans@gmail.com
Maak het niet te bont. De redactie behoudt zich het recht voor om inzendingen zonder opgaaf van redenen te weigeren.

dinsdag 23 maart 2010

Schone lei

Nou, de bom is gebarsten. Het door Dick Jurriëns opgeroepen conflict bij Gemeentebelangen escaleert verder. Wim Pieper en Magda Rook zijn uit Gemeentebelangen gestapt en gaan samen verder onder de naam Groep Pieper. Een verstandige actie van Wim en Magda. (zie ook bericht Gelderlander)

Het lijsttrekkershuwelijk van Magda Rook en Gerrit Jochemsen heeft de wittebroodsweken dus niet overleefd. Gerrit Jochemsen had blijkbaar de kant van Dick Jurriëns te hebben gekozen. Hij communiceerde niet meer met Magda. Er was een onwerkbare situatie ontstaan.

Wim Pieper heeft ook zijn partijkaart ingeleverd. De relatie tussen Wim en de factie Jurriëns/Wullink/Wubs in Gemeentebelangen was al niet zo geweldig. En die verslechterde natuurlijk toen Wim zijn raadszetel opeiste. En, dat is speculatie van mij, ik denk dat in Wim’s achterhoofd ook dat akkefietje van eind 2006 heeft meegespeeld. Hij was destijds wethouder maar de toenmalige raadsfractie van Gemeentebelangen liet hem vallen.

Het zou me niet verbazen als het verlichte deel van Gemeentebelangen de partij ook vaarwel zegt onder het motto : “Als Dick Jurriëns en Olof Wullink niet gaan dan gaan wij!” Ik denk dan met name aan Claudia Reusink, Arjan Bosveld, Marcel Brouwer en misschien nog enkele anderen.

Ik moet overigens zeggen dat ik deze drastische stap van Magda en Wim niet verwacht had. Maar het doorsnijden van de banden met Gemeentebelangen lijkt mij ook het verstandigst. Gewoon met een schone lei beginnen.

Morgenavond houdt Gemeentebelangen een ledenvergadering. Om de gebeurtenissen van de laatste weken nog eens de revue te laten passeren. Wordt vast een gezellige boel!

1 opmerking:

  1. Ja Theo, je speculatie is juist hoewel het een klein onderdeeltje is. Was daar ik inmiddels al overheen maar kwam in de huidige interne confrontatie onverwachts toch iets naar boven.

    BeantwoordenVerwijderen