Geef uw mening!
Stuur uw brieven, foto's, afbeeldingen, filmpjes of cartoons naar
theo.kooijmans@gmail.com
Maak het niet te bont. De redactie behoudt zich het recht voor om inzendingen zonder opgaaf van redenen te weigeren.

zondag 3 juli 2011

Opnieuw commotie in zaak M-FM vs RTV Veluwezoom (6)

Ik heb eindelijk kans gezien de volledige bandopname van de hoorzitting van het Commissariaat voor de Media op 16 juni te beluisteren. De opname is overigens van belabberde kwaliteit. Ik moest bepaalde stukken meerdere keren afspelen om duidelijkheid te krijgen. Daar mogen ze bij de CvdM voortaan wel eens wat meer aandacht aan schenken. De opname geeft overigens geen compleet nieuwe inzichten.

Heleen Denie blijft hardnekkig ontkennen dat ze namens de gemeente Rheden cq de gemeenteraad heeft gesproken. Dat zal dan best haar bedoeling zijn geweest maar de bandopname laat wel erg veel ruimte voor een andere interpretatie. Die indruk heeft ze tijdens de hoorzitting niet tegengesproken. Heleen wordt in diverse reacties op deze weblog bijgevallen maar uit niet een van die reacties blijkt dat degene die reageert de moeite heeft genomen om de band af te luisteren.

Feit 1: op de presentielijst van het eerste schriftelijke verslag staat Denie als “aanwezig namens gemeente Rheden”. Dat is later op haar verzoek gewijzigd in: “aanwezig op verzoek van RTV Veluwezoom”. Daarin wordt zij gesteund door de voorzitter van RTV Veluwezoom.

Feit 2: Die rectificatie wordt tegengesproken door het audio-verslag. En die is moeilijker in het voordeel van Denie te wijzigen. Zie daarvoor de transcriptie van het betreffende deel van het audioverslag op deze weblog of beluister de volledige tape op de website van de Groep Pieper-Rook.

Dan blijft de vraag of het alleen maar onvoorzichtigheid of naïviteit van Dennie is? Ze heeft zich in ieder geval niet gerealiseerd dat ze zich hiermee in een moeilijk parket zou kunnen brengen en dat deze muis nog een staartje zou hebben.

Op de hoorzitting kwam ook ter sprake dat M-FM een aanvullend subsidieverzoek heeft ingediend cq nog zal indienen. Denie reageert daar tijdens die zitting ook op. De Rhedense raad zal hier volgens haar nooit mee instemmen. Zeker niet gezien de bezuinigingen die voor de deur staan. Persoonlijk begrijp ik die reactie wel maar als raadslid spreekt ze daarmee voor haar beurt. Politiek gezien niet erg handig. Inmiddels heeft de PvdA (de partij van Denie) aan het college van B&W opheldering over dit (mogelijke) subsidieverzoek gevraagd. Het achterliggende doel is duidelijk. Wordt zelfs nadrukkelijk in de vraagstelling vermeld: het plaatsen van vraagtekens bij de financiële stabiliteit en daarmee ook de continuïteit van M-FM. Denie geeft de strijd dus nog niet op.

Laten we ook eens wat nader naar de rol van Wim Pieper kijken. Vooral omdat hij nu wel heel erg fanatiek voor M-FM is. Aanvankelijk was Wim ook voor RTV Veluwezoom (en niet te vergeten de ex-vrijwilligers van M-FM waar het immers allemaal om draait). Hij heeft zijn draai ten gunste van M-FM voor mij nog steeds onvoldoende gemotiveerd. Om die draai alleen te baseren op de aanwezigheid van Barbara de Vos in het PBO (Programma Bepalend Orgaan) van M-FM is te mager. Hoeveel respect ik ook voor Barbara heb, zij is niet almachtig, zij is slechts een van de leden van dat PBO . M-FM is bovendien meer dan het PBO. In een van de reacties op deze blog laat Pieper weten dat hij voor openheid is maar omdat hij ook “personen” heeft laten meewegen verder niets over zijn draai kan zeggen. Het tegengestelde van openheid dus.

Pieper gaat tot het gaatje. Hij wil dat de gemeenteraad via een (door zijn partij ingediende) motie aan het CvdM kenbaar maakt dat “de gemeenteraad zich niet heeft laten vertegenwoordigen bij de hoorzitting van het Commissariaat voor de Media d.d. 16 juni 2011”

Ongetwijfeld spreekt het verleden een woordje mee. Wim Pieper heeft nog rekeningen met de PvdA (en nog wat andere partijen) open staan. Hij is destijds mede door machinaties van de PvdA uit het college geknikkerd en dit soort akkefietjes kan mooi als ammunitie gebruikt worden. Pieper heeft, om het maar eufemistisch te zeggen, niet alleen vrienden in de raad en binnen het college. Hij ligt zelfs al jaren met het college van B&W juridisch in de clinch over de financiële afwikkeling van zijn toenmalige wethouderschap. Daarmee is de motie ook een soort populariteitspoll waarbij politiek en emotie in een onontwarbare kluwen dooreen lopen. Gunt de raad Pieper zijn triomf of weigert zij collega Denie op de vingers te tikken.

Trouwens, het zou wel eens kunnen dat de PvdA, inclusief Denie, vóór de motie van de Groep Pieper-Rook stemt. Een gouden kans voor de PvdA. Met een uitgebreide toelichting natuurlijk. Zo in de trant van: “Natuurlijk heeft Denie niet namens de raad gesproken. Och gut, wel zielig, maar als jij dat zo graag nog eens bevestigd wilt zien dan kan dat hoor. Hier heb je een lollie. Ga nu maar weer lekker buiten spelen.”

Wim Pieper wil het onderste uit de kan. Hij moet wel oppassen dat hij daarbij het deksel niet op zijn neus krijgt.

Als het goed is dan komt de motie van Wim morgen (dinsdagavond 5 juli) aan de orde. Wel laat op de avond. Als u het live wilt meemaken moet u dus geduld hebben. Daar heeft de voorzitter van de raad wel voor gezorgd.

73 opmerkingen:

  1. Wim Pieper hoorde ik vanavond in de radio-uitzending. Hij gaf aan op persoonlijke titel te spreken, maar later had hij het over ingediende motie's in de raad over de radiozender en waarom hij heeft ingediend.

    Dan spreekt hij toch als raadslid ? Het is mij niet helemaal duidelijk. Ik heb overigens de opname ! Misschien leuk om op Politiek Rheden te plaatsen ?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb al geprobeerd om opnames op de blog te zetten. Gaat alleen met veel moeite. Beperkingen van Blogspot. Ben natuurlijk wel geïnteresseerd in die opname. Geef 'm even af svp of stuur 'm naar theo.kooijmans@gmail.com. Dus niet naar m'n telfort-adres. Daar kan ik momenteel niet bij. Mailcomputer is gecrashed.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geachte heer Kooijmans

    Uit de opname valt geen éénduidig bewijs te halen. (ik heb geluisterd) De ene partij kan zeggen dat ze fout zat en de andere partij van niet. Het is wat mij betreft om
    het even. Een kwestie van interpretatie.

    Als ik er in alle redelijkheid naar kijk.

    Haar bijdrage op papier is juridisch gezien niets mis mee en is binnen de kaders gebleven.

    Ik kan me verder niet voorstellen dat mevrouw Denie een andere intentie heeft gehad dan alleen een persoonlijke (als raadslid) een toelichting te geven.

    Als ik de brief van RTV Veluwezoom mag geloven zat ze daar ook op uitnodiging van de omroep en heeft de gemeente Rheden zelf aangegeven (overigens zeer opmerkelijk) geen
    behoefte te hebben om te komen.

    Gezien de notulen is deze boodschap in Hilversum ook aangekomen.

    Daarnaast blijft het lokaal politiek gekonkel dat nergens toe zal leiden. Het Commissariaat voor de Media trekt zich hier niets van aan. Ik vraag me af ook of de
    uitspraken van de twee raadsleden in de hoorzitting ook enige invloed hebben.

    Het Commissariaat voor de Media kijkt slechts naar de Mediawet en het gekonkel er om heen is slechts bijzaak.

    Ik denk ook niet dat de, overigens overbodige, motie van Wim Pieper het in de gemeenteraad zal halen.

    Partijen kunnen de indruk wekken dat ze daarmee het PvdA-raadslid toch schuldig achten.

    Een vriendelijke groet,
    Mr. van Vliet

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Geachte heer van Vliet,

    De opname van de hoorzitting heb ik in mijn bezit. Zie mijn commentaar daarop.

    Overigens wordt volgens mij in de eerste reactie onder bovenstaand artikel een opname van het optreden van Wim Pieper (4 juli) op Radio M-FM bedoeld.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Michel de Winter, medewerker M-FM5 juli 2011 om 01:31

    Ik heb 35 jaar ervaring in de radiowereld en heb in het verleden bestuurs- en managementfunctie's gehad bij een aantal omroepen. Wat mij erg opvalt in deze hele kwestie is dat een aantal mensen wel heel erg veel moeite doen om RTV Veluwezoom in Rheden in het zadel te helpen. Deze hele situatie is naar lokale omroep begrippen echt zeer uitzonderlijk te noemen. Ik denk dat het daarom niet meer dan logisch is dat sommige kritische burgers of gemeenteraadsleden hier grote vraagtekens bij plaatsen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Michel de Winter: "Wat mij erg opvalt in deze hele kwestie is dat een aantal mensen wel heel erg veel moeite doen om RTV Veluwezoom in Rheden in het zadel te helpen."



    Beste Meneer De Winter

    Wat mij opvalt is dat meneer Draaikont Pieper zich helemaal bijt in MFM.

    Heeft hij aandelen bij MFM of zo, mij is compleet onduidelijk waarom hij nu voor een omroep stemt die niet geloofwaardig meer overkomt.

    60.000 schuld en dan subsidie vragen. Dat is ook mijn belastinggeld. En dat zie ik niet graag in een bodemloze put verdwijnen.

    Ik stem zeker geen Groep Pieper meer. Ik denk dat meer mensen dit ook zo zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wethouder Tiemens heeft alle finaciele verslagen van m-fm in bezit.Van een gat is geen spake, maar de suggestie wordt alleen aangewend door de pvda om wéér onrust te stoken onder de bevolking.( zie het stuk wat michel winters heeft geschreven) M-FM is een finacieel gezonde stichting en deze aantijgingen gaan nergens over.
    Ondertussen gaat M-FM ondanks de tegewerking van slechts enkele personen door met het maken van goede programma's en interviews. En mocht u uw ei kwijt willen bij M-FM dan bent u bij deze van harte uitgenodigd om dat te doen. Kijk op www.m-fm.nl voor het telefoonnummer.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. En zo hoort het. Niet hier schelden en suggeren. Maak je standpunt maar hard als je durft anders houdt lekker je mond.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Overigens concludeer ik uit de stemming van de gemeenteraad m.b.t. de motie ingedient door de groep Pieperrook, dat Heleen Denie van de PvdA wel degelijk aanwezig is geweest op de hoorzitting van het Commissariaraat voor de Media namens de gemeenteraad, het wordt nu nergens ontkent. Kwalijke zaak lijkt me .

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Aan anoniem,
    Dit is mijn laatste reactie op deze blog over de kwestie. Voor mij is het dan afgelopen. Punt uit. Ook ik heb herhaald aangeven te walgen van personen die onder anoniem reageren. Laf, laf en nog eens laf.
    Wat hebt u een geweldig grote duim om over schuld van 60.000 euro te praten. Een groot kul verhaal. Er is geen schuld gemeente heeft alleen niet aan de financieringsplicht voldaan om de bijdrage aan M-FM over te maken. Die plicht blijkt uit de Mediawet artikel 2.170a van
    01-01-2010. Dat is vaker gebeurd. Weet nog goed momenten toen de heer W. Ekdom met een vrijwilliger lange tijd terug daarop wees en daarna nog. Het gaat om een minimale plicht van 1,30 euro (plus indexering). Zoals u hopelijk zult weten is dit bij de OLON bekend = Belangenorganisatie voor Lokale Omroepen. Het is Haags geld dat de gemeente krijgt. Daarover is in de Tweede Kamer in de periode 2008-2009 over gesproken. Het gaat om Kamerstuk 31804,genummerd 58. Uit de periode ligt ook het een en ander vast in een Memorie van Toelicht (MvT). Wordt juridisch nogal eens gebruikt.
    Ik kom op voor onze lokale omroep zo ik dat ook voor vele burgers doe. Dat u dat niet past kan zo zijn. Kijk ik kom met gefundeerde onderbouwing u niet u raaskalt. Merk dat u als een enorm gefrustreerd iemand reageert. U hebt schijnbaar niet gekregen waar u op hoopte. Dat andere RTV in een andere gemeente steunen mag in onze democratie. Ik doe het liever voor onze eigen gemeente. Trouwens als u het Kamerstuk en de MvT wilt hebben stuur ik u die graag toe maar dan wel het mailadres geven. Of u moet even bellen met het Kamerlid Van de Ham die er toen meekwam.
    Nogmaals dit is over de kwestie mijn laatste reactie. Wens u nog veel plezier in uw leven.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heb niets meegekregen van de behandeling van de motie van Groep Pieper-Rook. Wat is daar gebeurd?

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Was de verbinding met De Steeg spontaan uitgevallen? Toeval? Per ongeluk door iemand in het gem. huis of bij M-FM tegen schakelaartje gestoten?

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Beste Theo,

    Bij M-FM is er gisteravond niets veranderd, heb dit zelf geconstateerd. De verbinding is vanuit het gemeentehuis verbroken door nog onbekende oorzaak,( de week ervoor was er ook geen verbinding en zijn 2 techneuten van M-FM naar De Steeg gereden om te constateren dat de boel verkeerd ?!? was aangesloten daarna was er weer verbinding maar toen werd de vergadering afgelast vanwege het weer) maar toevalligerwijs wel na het moment dat de motie van de groep Pieper volledig was weggestemd hetgeen zou kunnen betekenen dat de raad vindt dat Heleen Denie wel degelijk als vertegenwoordiger van de gemeenteraad aanwezig was bij de hoorzitting van het CvdM.
    Het gat in de begroting dat de PVDA aanhaald en waar al dan niet vragen over zijn gesteld ( uitzend verbinding vanuit de Steeg plots verbroken ) is er niet, zie bovenstaand stuk van Wim Pieper. Zoals anoniem al eerder gemeld gaat M-FM gewoon door met nieuwe programma's en interviews en laat zich zeker niet op de kast jagen door personen die het nodig vinden om M-FM in discrediet te brengen.
    Tenslotte heeft het CvdM gesproken en is de zendvergunning voor 5 jaar verleend.
    Een bezwaarschrift zonder enige bezwaren tegen de gronden waarop de vergunning is verleend gaat daar absoluut geen verandering in brengen.
    Ook ik ga me nu weer bezig houden met de orde van de dag en wat nuttigs doen, zouden meer mensen moeten doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heb gehoord dat verleden week de verbinding ook was weggevallen.
    Ik/wij ga/gaan vragen stellen hoe het kan en hoe op te lossen.
    Alleen wij stemde in met de motie. Rest al dan niet met stemverklaring tegen. Raadslid is na gisteren vogelvrij. Ook ik hoop dat in diskrediet brengen M-FM eindelijk eens stopt!
    Ben het ook eens met de heer Van Ee dat bezwarencommissie toetst aan wet-en regelgeving. Dat weet ook RTV Veluwezoom. Al worden er bijv. 10 Statenleden en/of raadsleden opgeroepen. Van RTV op zijn minst een onhandige zet. Stuiptrekkingen?

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Oeps, ben ik toch weer verleid.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik zou ook vragen alle tafels in de raadszaal te checken op knopjes waarmee kan worden ingegrepen in de uitzending!

    Met welke motivering hebben de andere partijen de motie weggestemd. Ben ik erg benieuwd naar.

    Wim, waarom steunde bijv. de VVD de motie niet? Waar is Jaap Uijthof die ook wilde uitzoeken hoe het met het optreden van Heleen Denie zat? Gunden ze het je niet? Hebben de andere partijen hun animositeit cq allergie tov jou laten meespelen? Welk raadslid is nu vogelvrij? Bedoel je Denie?

    En Wim, ik vind het prima dat je voor M-FM. Maar je bent nu wel heel zwaar fanatiek voor M-FM in het geweer gekomen. Dat moet je me toch eens uitleggen. Wat heeft jou zo geraakt dat je zo radicaal maakt? Wat is er echt aan de hand? Komt dat door gedragingen van de "tegenpartij"(RTV Veluwezoom of ex-vrijwillgers)? Zijn er onregelmatigheden geconstateerd?
    Hebben ze jou beledigd? Of is het zo dat je je hebt laten meeslepen in alle discussies?

    Het is overigens goed dat de boeken vwb de zendvergunning worden gesloten en dat M-FM voortvarend aan de slag kan.

    Maar dat neemt mijn nieuwsgierigheid niet weg. Hoop er toch achter te komen wat zich allemaal heeft afgespeeld. Gewoon waarheidsvinding. Ik heb de indruk dat er veel meer is gebeurd dan ik nu weet.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Een soort censuur-knopje op de tafel van de raadsleden? Dat zou Rheden wel op de politieke kaart zetten. Een landelijke primeur.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. ;-) Ja, dat zou pas stof doen opwaaien.
    Er zitten overigens niet alleen raadsleden in de arena Michel!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Toch jammer dat ik de raadsavond niet kon volgen. Hebben B&W zich nog over de motie uitgelaten en/of over de vragen van de PvdA?

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Theo, B&W hebben zich niet over motie uitgelaten. Was in principe raadsaangelegenheid. Zeker jammer dat inwoners het niet konden horen. Door niets met motie te doen heeft elk raadslid de gelegenheid ergens op te treden. Raad is 'Vogelvrij'. Voel me niet zo gauw beledigd. Is niet gebeurt. Zoals je mijn reacties zei op 'anoniem' keur ik dat totaal af. M-FM tegenstander(s) deden dat massaal met (grove) uitingen. M-FM hield zich afzijdig erg wijs. Maar moesten wel alles slikken. Dat stoorde mij geweldig. Heb er bewondering voor hoe ze zich gedroegen. Beter is het raadsverslag af te wachten. Zelfs vroeg een partij de motie in te trekken. Magda Rook verwoorde alles uitstekend en heel correct zonder personen te noemen. Als het verslag er is komt het op onze site. Enige die een stemverklaring gaf was de VVD. Rest zei weinig tot niets. Dus even verslag afwachten. Als raadslid behoor je de belangen te verdedigen van burgers, verenigingen etc. Zo ook van M-FM. met respect hoe ze alles over zich lieten komen kreeg mijn bewondering en waardering.
    Theo, ik reageer toch omdat jij en ook Michel de Winter dat niet anoniem doen. Respect!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Niet alleen verdedigen maar vooral belangen behartigen.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. ff wachten dus. Het duurt overigens altijd veel te lang voordat de opname van de raadsvergadering op de site van Rheden verschijnt. Ik ben overigens voor herinvoering van volledig uitgeschreven raadsnotulen. Naast het gesproken verslag. Rechtstreeks tv-uitzending (ook via internet) zoals al in meer gemeenten en bijv. bij de provincie gebeurt zou ook een mooie verbetering zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wij hebben de licentie om uit te zenden en de mogelijkheden om dit te realiseren, maar dan moet gem.rheden wel over de brug komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Met wij bedoel ik natuurlijk M-FM voordat dáár weer een discussie over ontstaat. De hele infrastructuur is aanwezig om live tv en radio uitzendingen te verzorgen en natuurlijk ook via internet, cq wereldwijd, ook goed voor die mensen die naar het buitenland zijn vertrokken maar toch het nieuws uit de regio willen volgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Beste Meneer Pieper

    U weet toch dat MFM een schuld heeft, hoeveel dat precies is weet ik ook niet. Destijds was u wel zeer geinteresseerd.

    Toch heeft u hier "geen" onderzoek naar gedaan, terwijl u de man bent die vaak alles uitpluist. Dat bevreemd mij nog steeds. Ik gok dat u in 10 min bladeren veel duidelijk wordt.

    Dat is dus ook een rede geweest dat iedereen bij mfm is opgestapt, zoals u weet. En dat zegt denk ik heel veel.

    Als u echt onderzoek wilt doen, vraag dan gewoon de dagelijkse boekhouding op van mfm, en niet de cijfers bij het cvdm maar wat er in de studio ligt.

    En dan weet u heel snel hoe de vork aan de steel zit.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Beste mijnheer anoniem 07-07-2011 01:36

    Het feit dat u aangeeft dat u schijnt te weten wat er in de studio van M-FM ligt geeft aan dat u bekend bent met M-FM als ex vrijwilliger. Ik snap heus wel dat u een poging doet om M-FM wederom in discrediet te brengen maar u moet zich wel realiseren dat dit soort uitlatingen consequenties voor u kunnen hebben. U beschuldigd een stichting van het hebben van een schuld, terwijl u zegt niet te weten hoe hoog deze is. Ik stel voor dat u met concrete cijfers komt, zoniet dat lijkt het mij het beste dat u zich onthoudt van commentaar en laster jegens M-FM. Dit is stemmingsmakerij en dat valt mijns inziens onder laster, hetgeen een strafbaar feit is. Kortom zou ik u willen voorstellen te stoppen met deze aantijgingen. Gezien het feit dat u deze aantijgingen via internet heeft gepleegd is altijd de bron te achterhalen, dus kortom niet meer doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Voor motie inspreken bij Commissariaat voor de Media en Jeugdbrandweer.Kijk op www.groeppieperrook.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Artikel uit De Gelderlander...

    Ordinaire politieke rel in Rhedense gemeenteraad over uitzendrechten


    DE STEEG – Niemand had dinsdag­avond een goed woord over voor de motie waarmee Groep Pie­per- Rook volgens eigen zeggen dui­delijkheid wilde creëren. De kwali­ficatie ‘ walgelijk’ werd zacht uitge­sproken, maar hoorbaar genoeg voor wie het wilde horen.

    De motie was een weinig verkapte aanval op collega-raadslid Heleen Denie van de PvdA. Zij sprak vori­ge maand tijdens een hoorzitting van het Commissariaat voor de Media. Inzet daar was de vraag wie de komende vijf jaar de uit­zendrechten voor Rozendaal en Rheden krijgt: RTV Veluwezoom of M-FM.

    Over de rol van Denie ontstond wat rumoer. Gedacht werd dat zij tijdens die hoorzitting namens de raad uitspraken had gedaan. Dat bleek echter niet het geval te zijn.

    De notulen van de bijeenkomst zijn aangepast zodat nu voor ieder­een duidelijk is dat Denie op per­soonlijke titel sprak.

    Met de motie vroeg Groep Pie­per- Rook om een brief te sturen naar het Commissariaat voor de Media die nogmaals duidelijk moet maken dat Denie niet na­mens de gemeente sprak. „We wil­len daarmee misverstanden voor­komen”, aldus Magda Rook.

    RTV-Veluwezoom krijgt de volledi­ge steun van de gemeenteraad.

    Saillant detail is dat Groep Pie­per- Rook zich aanvankelijk ook achter die voorkeur schuilde, maar onverwachts overstapte naar steun voor M-FM.

    De motie was volgens Rook be­doeld om ‘de kwestie zuiver te houden’. „Ik wil niemand aan de boom hangen”, zei ze. Bij veel an­dere partijen in de gemeenteraad wekte Rook daarmee de indruk dat ze dat juist wél wilde.

    Iedereen keerde zich tegen de mo­tie. Op twee mensen na: de fractie van Groep Pieper- Rook.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Inhoudelijk is dit artikel niet helemaal correct. Bovendien wordt de informatie naar mijn gevoel erg gekleurd weergegeven. Kennelijk zitten er bij de Gelderlander heden ten dage nog journalisten, of mensen die pretenderen dat te zijn, die lak hebben aan journalistieke onafhankelijkheid.

    Jammer dat er door deze journalist kennelijk medewerking wordt verleend aan de inmiddels overduidelijke persoonlijke vete van de Partij van de Arbeid - Rheden/Rozendaal richting de lokale omroep uit de eigen gemeente.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Beste Jeroen,

    Als je de moeite zou hebben genomen om deze blog goed door te lezen zou je in de eerste plaats moeten weten dat het bij de hoorzitting van het CvdM niet ging over wie de zendvergunnig krijgt, want die is immers al gegund en gegeven aan M-FM, maar dat die zitting puur een aangelegenheid is waarbij een partij in dit geval RTV Veluwezoom ( dekmantel van de ex-vrijwilligers van M-FM, want als ik op de site van RTV Veluwezoom kijk kom ik er niet één tegen ) zijn zegje mag doen over een bezwaarschrift waarin de bezwaren niet zijn gericht tegen de punten waarop het CvdM de vergunning heeft verleend, omdat dat bestuursrechtelijk zo is vastgelegd. Verder zou ik je dringend willen adviseren om de totale geluids"band" af te luisteren en dan je conclusie te trekken, tenzij je iets aan je oren hebt. ( aan een transcriptie van de totale opname wordt gewerkt en kan op verzoek worden opgestuurd). Dat de notulen zijn aangepast komt omdat het CvdM geen partij kan en wil zijn in dit gebeuren, en alle aantijgingen daarom ook terzijde zal schuiven, omdat deze niet ter zake doende zijn, bovendien zijn ze er helemaal klaar mee dat RTV maar blijft zeuren. Ik heb nergens gehoord of gelezen dat RTV veluwezoom de volledige steun van de gemeenteraad heeft, ik denk, en knoop dat goed in je oren, dat ook het college van B&W en de raad nu ook ongeveer klaar zijn met het gepruts in de kantlijn door "RTV ". Als RTV verstandig is neemt zij afstand van deze zaak,voordat ook zij mikpunt worden in deze totaal onzinnige soap die nergens naar toe gaat en zal leiden, de vergunnig is verleend en het CvdM heeft gesproken PUNT! Mijn gevoel zegt dat dit soort stemmingsmakerij niet in het voordeel zal zijn bij een hernieuwde aanvraag voor een zendvergunning door RTV. Dus RTV kijk uit wat je doet en laat je niet voor het karretje spannen! ( en dat geld overigens niet alleen voor RTV )

    BeantwoordenVerwijderen
  31. @jan van ee: Ik plaats alleen het artikel van De Gelderlander zoals dat vanmorgen in de krant stond zonder enig persoonlijk commentaar en u gaat gelijk als een losgeslagen wilde hond tegen mij tekeer. Triest.

    @michel de winter: ik denk niet dat een journalist van De Gelderlander enige reden heeft om partij te kiezen. Ik heb deze krant al jaren en ze maken goede en objectieve artikelen. Een fijne krant. Dit is slechts zijn of haar verslag van de vergadering.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. @jeroen,

    Je hebt helemaal gelijk, heb inmiddels de journalist al een sms gestuurd, dat ze er weer eens een zooitje van hebben gemaakt en voor de zoveelste keer hun huiswerk niet hebben gedaan. Excuus!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. @jeroen: Los van alle commotie rond M-FM even over de Gelderlander - ik lees wél dat de motie van groep Pieper-Rook geen steun kreeg door de andere partijen, maar ik lees niet dat het raadsbreed aangenomen amendement (over de financiële meevaller) ook van deze groep komt. Wat objectief?
    Barbara de Vos

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Over het artikel in De Gelderlander bereiken ons berichten die spreken over een gekleurd artikel. Uitingen als is het een rode krant of een rode verslaggever?
    Het woord 'niet onafhankelijk' komt ook als vraag aan de orde?
    Wat Barbara de Vos schrijft is volkomen terecht. De motie die raadsbrede steun kreeg is door verslaggever net genoemd.
    De felle onterechte strijd die de PvdA tegen M-FM voert kan zijn ingegeven door de functie die voormalig fractievoorzitter Pedro Canters van de PvdA heeft of had bij RTV Veluwezoom.
    Gisteren bleek weer hoe Martin Slijper (oud M-FM-er) via twitter ongefundeerd actie blijft voeren nu o.a. tegen ik dacht een M-FM fotograaf. Twitterbericht: @rolandheitink Staat jou KVK ook al op de Oranjestraat 1d in Velp op adres van #mfmdotnl
    Mijn reactie: @slijper #mfmdotnl Martin, waar ben je in vredesnaam meebezig. Let op, ik trek geen partij! Ronald Heitink staat in KvK sinds 10 juni 2011. En: @slijper #mfmdotnl Staat niet in Velp ingeschreven maar dorp Rheden, IJsselsingel. KvK nr. 52915638. Waarom al die ongefundeerde uitingen
    Daaruit valt (grote) onterechte gefrustreerdheid op te maken. Kan te maken hebben dat niet gekregen is waarop is gehoopt. Nu het commissariaat een andere keus volgens de Mediawet heeft gemaakt ten gunste van M-FM. Nu hebben oud M-FM-ers niets. Kregen het lid op de neus.

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Juridische stappen tegen openstelling winkels op zondag. Raadslid kan tijdens zitting inspreken. Zie www.groeppieperrook.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Meneer Pieper,
    Ik wil eigenlijk niet inhoudelijk reageren, maar het stoort me nogal wat hier geschreven wordt. Dus vandaar een paar opmerkingen op uw reactie.

    Doordat de gemeenteraad niet heeft ingestemd met de motie van uw partij betekent dit niet dat elk raadslid vogelvrij is. Enkele partijen hebben duidelijk aangegeven dat ze niet instemmen met deze motie, omdat door alle commotie het bij het Commissariaat voor de Media wel duidelijk is dat ze als raadslid bij de hoorzitting heeft gesproken. Dat staat ook in de notulen. De motie was "overbodig", hoorde ik één van de partijen zeggen.

    De gemeenteraad gaat er dus vanuit dat het helder bij het Commissariaat voor de Media is. De strekking van uw motie. Dat is wat anders dan vogelvrij, maar misschien is dit uw frustratie. Het artikel van de Gelderlander vind ik verder wel objectief en juist.

    @janvanee De voorkeur van de gemeenteraad. Het college van B&W kwam met een VOORSTEL AAN DE RAAD om voor de omroep in Velp te kiezen. De gemeenteraad heeft BESLOTEN om voor de omroep uit Brummen te kiezen. Dat advies staat nog steeds. Wim Pieper kan dit bevestigen.

    @barbaradevos Hopelijk heeft u ook invloed op de objectiviteit van het nieuws van de omroep waarbij u betrokken bent. Op www.twitter.com/mfmdotnl staan naar mijn inzicht ook weinig objective zaken.

    Groeten,
    Jeroen.

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Ik wil hierbij een mogelijk misverstand uit de weg helpen. Ik krijg signalen dat mensen blijken zich bedreigd en geïntimideerd voelen.

    Deze blog is van mij. Ik en niemand anders beheert deze blog. Anderen hebben geen toegang tot gegevens van deze blog.

    groet, Theo Kooijmans

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Voor de volledigheid: ik weet niet wie vanaf welk IP-adres reageert.

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Jeroen, u heeft al eerder gereageerd. Dat het niet objectief is blijkt uit steun grotere fractie. Wie dichtbij het vuur zit mag het uitzoeken. Aan u de keus.
    Nee hoor, ben helemaal niet gefrustreerd. Zoals u weet door jaren heen al heel veel zaken meegemaakt. Denk als u het zou gebeuren al door uw knieën zou zijn gegaan. Als de kans zich voordoet is inspreken mogelijk. Mocht het zich voordoen dan wordt kans gegrepen. Jammer dat u de band niet beluisterd heeft dan was u op andere gedachten gekomen. In de raad kwam alleen het verslag aan de orde maar op het moment dat op de band overduidelijk 'gemeente Rheden' te horen is en in de raad aan de orde wordt gesteld komt er geen reactie. Huichelachtig?

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Wim Pieper,
    Dit is uw waarheid en ik heb mijn waarheid. We komen er toch niet uit. Ik reageer ook verder niet meer.

    En nog vergeten aan @janvanee. Excuses aanvaard.

    Groet en vaarwel,
    Jeroen uit Velp.

    PS: gezien de reactie's. Wel een beetje lief hier voor elkaar zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Als ik alles zo doorlees hier, valt het me op dat heer Pieper eigenlijk vaak om de vragen heen draait. Wel jammer dat hij geen correcte antwoorden geeft.

    Ach, het blijft politiek.

    Sander R.

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Hoi Sander, Denk dat jij ook niet altijd het achterste puntje van je tong laat zien. Is dat wel zo is de vraag of het zo is?.

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Voor diegenen onder u die nog twijfelen zie hieronder het besluit genomen door het Commissariaat voor de Media:

    Het Commissariaat voor de Media
    Gelezen de aanvraag tot aanwijzing als lokale publieke media-instelling van de Micro Omroep
    Stichting, bij brieven van 19 januari en 28 mei 2010.
    Gelet op de artikelen 2.61 tot en met 2.69 van de Mediawet.
    Gezien het advies van de raad van de gemeente Rheden van 28 september 2010 en van de raad van
    de gemeente Rozendaal van 9 november 2010,
    Overwegende dat de Micro Omroep Stichting, mede blijkens vorenbedoeld adviezen van de
    gemeenten Rheden en Rozendaal, voldoet aan de vereisten van artikel 2.61, tweede lid van de
    Mediawet 2008.
    Besluit
    Artikel 1
    De Micro Omroep Stichting wordt aangewezen als lokale publieke media-instelling voor de verzorging
    van de publieke mediadiensten in de gemeen-ten Rheden en Rozendaal.
    Artikel 2
    Het media-aanbod dient in het bijzonder betrekking te hebben op en bestemd te zijn voor de
    gemeenten Rheden en Rozendaal.
    Artikel 3
    Dit besluit is geldig van 17 oktober 2010 tot 17 oktober 2015.
    Hilversum, 22 februari 2011
    prof. dr. Tineke Bahlmann
    voorzitter
    prof. dr. Jan van Cuilenburg
    commissaris

    Dus nogmaals het besluit is genomen.PUNT ( speciaal voor de Gelderlander )
    Mocht u het nog niet geloven volg dan deze link:http://www.cvdm.nl/content.jsp?objectid=11760

    Einde discussie......

    BeantwoordenVerwijderen
  44. http://www.cvdm.nl/dsresource?objectid=11761&type=org

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Jan, wat beoog je met de verwijzing naar het besluit van de CvdM te zeggen?

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Heel simpel Theo, ik wordt moe van de berichten in o.a. de Gelderlander alsof er middels een hoorzitting op een bezwaar een besluit genomen wordt op het verlenen van een zendvergunnig.
    Een ieder die deze link volgt kan zien dat het besluit al genomen is.
    Uitspraak van de hoorzitting kan hoogstens zijn het verwerpen of niet ontvankelijk verklaren van het bezwaarschrift.
    Ik ga er van uit gezien het gezeik ( anders kan ik het niet noemen) van RTV en de PvdA richting Commissariaat de mensen die moeten beslissen helemaal klaar zijn met RTV en consorten, althans dat is wel wat ik hoor als ik deze aan de lijn heb. RTV heeft mijns inziens geen verstandige keus gedaan door de ex-vrijwilligers van M-FM binnen te halen en zich voor hun karretje laten spannen. Ik vraag me af in hoeverre dit schadelijke gevolgen kan hebben voor de toekenning van de zendvergunning in 2013 aan RTV.
    Immers is het zo dat zoals RTV of de mensen namens RTV, want zo zie ik dat en niet anders, schade toebrengen aan een collega omroep.
    Immers door het verspreiden van geruchten, het dwarsbomen op velerlei manier en ga zo maar door, zorgt ervoor dat de reclame inkomsten tot een dieptepunt zijn gedaald. Dus is er finaciele schade, het is overigens niet zo dat er een gat is, dat is weer een hersenspinsel van Heleen Denie die op die manier de aandacht tracht af te leiden van de blunder die ze gemaakt heeft tijdens de hoorzitting.
    Dus Plasman wees verstandig en neem afstand, hier wordt niemand beter van.
    Het CvdM heeft beslist, niet meer zeuren.
    Dat was in het kort wat ik ermee bedoel.

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Oh ja.. voor ik het vergeet, ik heb er nog 1.
    Ik snap niet dat RTV het toestaat dat zijn vrijwilligers zich op deze manier manifesteren.
    Als vrijwilligers van M-FM dit zouden doen dan werden ze op zijn minst op het matje geroepen of uit de organisatie gezet.
    Binnen een organistie zijn regels en daar heb je je aan te houden.
    Blijkbaar hebben de vrijwilligers van RTV daar lak aan, zoals daarvoor bij M-FM.

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Is Jan van ee de zelfde man op mfm die geen nieuws kan lezen?

    Dat zijn nou net de momenten dat ik effe ga zappen.

    BeantwoordenVerwijderen
  49. prima anonieme schrijver, mensen zoals jij hebben we namelijk niet nodig, maak je bekend, kom voor jezelf op, zoniet, verdwijn en hou je mond.( overigens zappen doe je op de tv....... )maak je niet langer belachelijker dan je al bent!

    BeantwoordenVerwijderen
  50. Aan Jan van ee

    Sorry dat ik u op de tenen getrapt heb, maar waarom mag ik mijn mening niet geven. Als ik u hoor op de radio, dan zap ik verder, want nieuwslezen kunt u gewoon niet.

    Klinkt gewoon nergens naar.

    Stotteren, woorden worden niet goed uitgesproken.

    Erger nog, soms denk ik dat u niet eens weet wat ip letterlijk opleest en dan heeft u het niet eens van te voren doorgelezen. Ik begrijp niet wat u bij mfm doet.

    Ja er zijn meer mensen die mfm luisteren, om het lokale karakter, maar MFM bakt er al een jaar niets meer van.

    Ook ik erger me groen aan het feit dat MFM geen nieuws brengt, en toch bakken subsidie kost.

    Louis Vermeer.

    BeantwoordenVerwijderen
  51. Beste Louis Vermeer,

    Het streeknieuws wordt meerdere malen per week ingelezen.
    Als u een probleem heeft met mijn stem dan is dat jammer, ik hoor andere geluiden. Als u inderdaad L Vermeer bent wat ik betwijfel, omdat u zich eerder voogedaan heeft als anoniem dan zou ik u willen uitnodigen in de studio om te vertellen wat u op uw hart heeft en wat u tegen M-FM heeft, mocht u niet weten waar u moet zijn, dan wij altijd bereid een brief met de adresgegevens in de bus te doen aan de honigweg. Bij deze bent u nogmaals van harte uitgenodigd om tijdens een live uitzending van M-FM aanwezig te zijn om uw zegje te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  52. Aan Jan van ee

    Nee, u kent mij niet, ik ken helemaal niemand van mfm, ben gewoon een luisteraar, maar meer via de tv. Daarom zap ik ook vaak voorbij.

    De eerste keer ben ik gewoon vergeten mijn naam te melden. Maak ik geen geheim van.

    Nee, ik kom niet in de studio langs, waarom zou ik dat doen. Ik heb niets tegen u stem, maar op de manier zoals u hem gebruikt, u bent geen nieuwslezer, dat is duidelijk.

    U leest wel het nieuws, maar u doet maar wat. Dat is duidelijk te horen. En als andere geluiden hoort, prima, maar ik vindt het niets. Dat mag ik toch wel zeggen.

    Ik hoor u het nieuws vaak strotterend en letterlijk voorlezen, en het is duidelijk dat u soms niet weet waar het eigelijk over gaat.

    En vaak is het nieuws zo oud, dat ik denk, noemd u dat nog nieuws.

    Meer wil ik hier niet over kwijt. Ik ben geen radio of tv maker, maar geinteresseerd in nieuws, en via twitter kwam ik op deze site uit, en dat wordt er een boel duidelijk.

    Jammer dat deze zender zo naar beneden is gegleden.

    Oja, u hoeft niet zo wantrouwig tegen mij te doen, of in de aanval te gaan. Mijn vrouw en ik blijven toch altijd lachen als u het nieuws vertelt. Wij zijn nu al zover, dat we het aantal domme fouten aan het tellen zijn van u.

    Louis Vermeer

    BeantwoordenVerwijderen
  53. Beste vermeer,

    Wij bij M-FM kunnen nog wel mensen gebruiken in de redactie die het nieuws op taalfouten willen controleren want daar bent u schijnbaar erg goed in, gezien uw commentaar.
    Het nieuws beste Vermeer wordt 1 maal opgenomen per dag en dan vervolgens uitgezonden. Dat u af en toe oud nieuws hoort komt niet door mij maar doordat er door mensen die het leuk vonden om alle materiaaal wat op onze server stond, dus ook de stuurprogramma's voor het nieuws om het maar simpel te zeggen te wissen.( ik ga geen namen noemen maar de IP is bekend). We hebben al deze problemen nu opgelost, nieuwe servers aangeschaft en de hele ifrastruktuur vernieuwd. Dat deze operatie wel wat voeten in de aarde heeft gehad zult u met uw kennis van het gebeuren vast wel begrijpen, met als gevolg dat er in het verleden soms een stukje oud nieuws doorheen glipte, waarvoor excuus en dank dat u dat heeft opgemerkt. We zijn bij M-FM altijd op zoek naar mensen die een kritische blik op onze zender willen werpen en u bent er 1 van. Zonder u zouden we niet weten wat er speelt onder de bevolking.
    Mocht u toch de onbedwingbare drang hebben om onze studio te bezoeken, dan bent u van herte welkom. De koffie staat altijd klaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  54. voordat u weer begint, van "herte "moet natuurlijk van "harte "zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  55. @ Jan van Ee

    Ik vroeg me al af waarom je in het plat Ernems reageerde met "van herte".

    BeantwoordenVerwijderen
  56. @michel: ach ik probeer gewoon in stijl te reageren

    BeantwoordenVerwijderen
  57. Omdat ex vrijwilliger(s)zo afgeven op actualiteit en bijv. overnemen politieberichten, verder dat er bij M-FM oude berichten op staan is RTV-site bekeken. O.a. punten:
    - Politieberichten gekopieerd
    - Gemeentenieuws gekopieerd bijv.
    SAMENWERKINGS CENTRUMPLAN EERBEEK
    ONDERTEKEND
    - Fotoarchief bijgewerkt 15-11-2010
    - Samenstelling PBO bijgewerkt 23-
    08-2010
    - Vacatures 4 bijgewerkt 06-01-
    2008
    - Iemand zegt 35 vrijwilligers een
    ander spreek over 50
    - Er staan 3 berichten lokaal
    nieuws op.
    Misschien een idee RTV daarover te benaderen, het gevolg is van ex M-FM vrijwilliger(s)?

    BeantwoordenVerwijderen
  58. Misschien dat vooral Martin Slijper bovenstaand leest? Hij spreekt op twitter ook over aantal vrijwilligers.

    BeantwoordenVerwijderen
  59. Wim,
    Als jij het kunt zien, dan ook het CvdM.
    Ik bedoel maar....

    BeantwoordenVerwijderen
  60. En wanneer komt dan eindelijk de drank op tafel heren? Iets wat we altijd gewend waren met het bestuur. Gelukkig hoeft men vanaf de studio niet zo ver te wankelen naar de kroeg.

    Bosveld.

    BeantwoordenVerwijderen
  61. Misschien dan de heer Bosveld zijn reactie in samenhang met het voorgaande nader kan toelichten, ik zie geen relevantie.
    En wie zijn dan wel WE ??
    Gaarne uw toelichting.

    BeantwoordenVerwijderen
  62. Uit de reactie kan worden opgemaakt dat de heer of mevrouw Bosveld uit Velp komt. Jammer dat er alleen 'Bosveld' staat. Met een ongefundeerde uitspraak kunnen ongeveer 17 andere 'Bosveld' in Velp voor zo'n uitspraak worden aangekeken. Kans bestaat dat die het niet prettig vinden. Wordt zo ook niet gesuggereerd dat alle Bosvelds altijd gewend zijn in de kroeg naast M-FM te komen? Misschien wil de echte heer of mevrouw Bosveld zijn of haar initialen bekend maken? Zonder initialen is het ongepast. Alvast bedankt.

    BeantwoordenVerwijderen
  63. RTV Veluwezoom in de fout,
    http://www.rtv-veluwezoom.nl/?frwidth=779&vak=2&prgrid=30

    Als u deze link volgt zult u een foto plus artikel vinden op de site van RTV waarbij ze hun eigen logo over dat van Heijtink Media hebben gezet op een ongelukkige manier.
    Er is geen bronvermelding en bovendien heeft Heijtink media geen toestemmimg verleend aan RTV voor plaatsing.
    RTV kan dus een gepaste factuur tegemoet zien van Heijtink media.
    En ik maar denken na de uitspraken die gedaan zijn door de mensen van RTV tijdens de hoorzitting dat zij dit soort praktijken niet vinden kunnen.
    Plasman hou je club in de gaten dit kost strafpunten, en nu maar hopen dat het CvdM niet meekijkt.

    BeantwoordenVerwijderen
  64. Hetgeen Jan van Ee bedoelt gaat over 'MEISJE ZWAARGEWOND NA VAL VAN PAARD - Meisje zwaargewond na val van paard'. Artikel is van zondag 10 juli 2011 om 16:47:44. Op de foto rechtsonder is goed te zien dat rtvveluwezoom over HeitinkM is geprutst. Misschien dat ook Martin Slijper kijkt hoe door rtv gekopieerd is.

    BeantwoordenVerwijderen
  65. Ik heb ff gekeken maar kan 't niet vinden. Kijk ik niet goed of is het weggehaald?

    BeantwoordenVerwijderen
  66. Als men op de website van mfm kijkt dan is er helemaal geen nieuws te vinden. Wel de headlines van de Telegraaf een paar blootfoto's en een paar vakantie kiekjes. Niet erg 'lokaal' en zoals mfm pronkt 'regionaal'.

    @Jan van Ee
    Beetje kinderachtig dat heen en weer schoppen.

    Bosveld (Muziektuin, geen inwoner van Velp-zuid)

    BeantwoordenVerwijderen
  67. Theo, artikel met foto van RTV-site is niet meer te vinden. Had ik het maar uitgeprint.

    BeantwoordenVerwijderen
  68. Geachte heer Bosveld (anoniem), Misschien valt het u niet op maar u draagt zelf aan schoppen bij.
    Kent u de uitspraak over een 'stok en een hond'? Hoe hebben (een) ex-vrijwilliger(s) geschopt? En nog.
    Het is erg jammer dat het zo allemaal gegaan is. Heb met eigen ogen gezien hoe onder kritiek van buiten huidige vrijwilligers bij M-FM zich inzetten om met elkaar er iets moois van te maken. Geloof maar daar gaat veel tijd en ook energie inzitten. Veel is er al vernieuwd. Ook u zult weten dat heel weinig vrijwilligers te krijgen zijn. Onterechte kritiek treft ook vrijwilligers van het Programma Bepalend Orgaan. Waar ook ik van weet dat die de schouders er onder zetten met veel enthousiasme.

    BeantwoordenVerwijderen
  69. De gewraakte foto is hier nog te zien. http://yfrog.com/kgssnp

    BeantwoordenVerwijderen
  70. Beste mijnheer Bosveld,

    Als u op de site van M-FM wat beter had gekeken zou u bovenin de tekst " TV krant online " hebben gezien.
    Als u daar op klinkt dan komt de kabelkrant te voorschijn vol met lokaal nieuws. Proost!

    BeantwoordenVerwijderen
  71. Hoi Michel, Klasse. Bedankt.

    BeantwoordenVerwijderen
  72. Lokaal nieuws ???
    Dat werkt al weken lang niet meer.

    Er stonden alleen maar berichtjes over de politie, ik las nooi t iets anders over mijn dorpje Dieren

    Ik hoop dat mfm snel dood gaat, want deze club is geen cent meer waard sinds een jaar.

    Piraten muziek is al slecht, en nieuws is er niet meer. Vroeger was het tenminsten nog een echte omroep.


    Jos
    Dieren

    BeantwoordenVerwijderen
  73. Er blijkt toch iets te kloppen van een tekort van 60.000 euro.

    http://www.gelderlander.nl/voorpagina/arnhem/9304226/Lokale-omroep-MFM-in-Rheden-krijgt-niets-extras.ece

    BeantwoordenVerwijderen