Geef uw mening!
Stuur uw brieven, foto's, afbeeldingen, filmpjes of cartoons naar
theo.kooijmans@gmail.com
Maak het niet te bont. De redactie behoudt zich het recht voor om inzendingen zonder opgaaf van redenen te weigeren.

vrijdag 6 januari 2012

Sociale media

Ik vroeg op Twitter waar ik deze week eens over zou schrijven. Jan wilde het hebben over K13.

De Gelderlander wijdde er een uitgebreid artikel aan. De laatste directeur werd compleet neergesabeld. Zij kreeg zo’n beetje alles wat er met K13 misging op haar brood. Niet alleen van de wethouder Tiemens maar ook van mensen uit eigen kring.


Nu heeft K13 het pand aan de Kastanjelaan in Velp voor 250.000 euro verkocht. De kunstclub had de villa destijds voor praktisch noppes van de gemeente Rheden in eigendom gekregen. Dat roept vragen op. Hoe is ’t mogelijk dat de gemeente Rheden dit heeft laten gebeuren? Wat gebeurt er met die 250.000 euro? Is dat voldoende om de schulden te betalen? Wat als er geld overblijft? Is het monumentale pand inclusief grond niet veel meer waard dan 250.000 euro? Hoeveel geld is er totaal in K13 gepompt? Een beetje gemeenteraadslid wil daarover het naadje van de kous weten. Althans, dat mag ik hopen. En laat zoiets nooit weer gebeuren. Niet als het aan wethouder Ronald Haverkamp ligt. Hij twittert dat de tijd dat de gemeente een pand voor € 1 verkoopt wat hem betreft voorbij is.

Twitteraar Co raadde mij aan om aandacht aan Velp-Zuid te schenken. Hij vindt de wijk steeds meer op het Arnhemse Broek lijken. Op mijn vraag wat ie precies bedoelde kwam het advies om eens door Velp-Zuid te rijden. Daar kan ik dus niks mee. Ik rijd er trouwens dagelijks rond. Ik woon er zelf. Ik neem aan dat hij bedoelt dat er veel asocialen wonen. Dat valt volgens mij wel mee. Zeker, er wonen asociale figuren maar dat is niet exclusief iets van Velp-Zuid. Die vind je ook in Velp-Noord hoor. Alleen zijn de asocialen daar meer van het bekakte type. Of is dat een vooroordeel van mij? Gelukkig zijn zowel in Velp-Zuid als in Velp-Noord de socialen veruit in de meerderheid.

Ja, 2012 wordt, nog meer dan 2011, het jaar van de (a)sociale media. Benaming naar wens te gebruiken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten