Geef uw mening!
Stuur uw brieven, foto's, afbeeldingen, filmpjes of cartoons naar
theo.kooijmans@gmail.com
Maak het niet te bont. De redactie behoudt zich het recht voor om inzendingen zonder opgaaf van redenen te weigeren.

dinsdag 27 maart 2012

Traverse Dieren - Open brief aan wethouder König

Door: Adriaan Dolk

Geachte heer König,

Op mijn artikel “de wegverlegging – een harde voorwaarde” dat op het weblog Politiek Rheden te lezen is sinds 21 februari en dat vorige week in de Regiobode werd opgenomen, heeft u persoonlijk gereageerd, waarvoor mijn dank.

U schrijft mij dat mijn standpunt u geheel helder is. Niettemin geeft u de voorkeur aan een tracébesluit van de provincie op korte termijn, want: “de meeste Dierenaren willen vooral een besluit en een gereconstrueerde weg.”


Ik betwijfel die uitspraak ten zeerste. Maar afgezien daarvan - als u inderdaad duidelijk is hetgeen ik in mijn artikel aan de orde stel verontrust het mij des te meer dat u de voorkeur geeft aan een snel besluit.

Dat er in de Nederlandse politiek compromissen moeten worden gesloten is mij bekend. Dat betekent echter niet dat het stiekeme en leugenachtige gedrag van de provincie door een snel besluit kan worden gesanctioneerd. Indachtig de oprichter van D66 verwacht ik dat u juist in de bestrijding ervan uw energie zult steken.

De N348 laten liggen waar die ligt verschaft meer financiële ruimte voor het project Traverse. Dat zou pas een goed besluit zijn. Legt u eens uit waarom zo’n besluit niet snel kan worden genomen.

Met vriendelijke groet,
Adriaan Dolk, Dieren

1 opmerking:

  1. Het gaat volgens mij op een debacle aan.
    Met de heer König (helaas) als Wilschut II.

    BeantwoordenVerwijderen