Geef uw mening!
Stuur uw brieven, foto's, afbeeldingen, filmpjes of cartoons naar
theo.kooijmans@gmail.com
Maak het niet te bont. De redactie behoudt zich het recht voor om inzendingen zonder opgaaf van redenen te weigeren.

vrijdag 27 april 2012

Nieuwe ronde, nieuw geluk


Het heeft even geduurd maar het is zover. De gedoogtroika houdt het voor gezien. Het kabinet dat zo graag verkondigt dat ieder zijn eigen broek moet ophouden, vooral degenen die toch al in de hoek zitten waar de klappen vallen, ging zelf met de billen bloot.

Dat werd ook de hoogste tijd. Deze regering wist niet waar ze mee bezig was. De bevelen uit Brussel werden belangrijker gevonden dan de echte problemen waar de Nederlandse burger mee te kampen heeft. Een antwoord van dit kabinet op de economische crisis bleef uit.

Maar wat nu? Wat krijgen we ervoor terug? Daar ben ik nog lang niet gerust op. Volgens mij had de oppositie het wel gemakkelijk gevonden als Rutte de bezuinigingskastanjes voor hen uit het vuur had gehaald.

Nu zullen alle partijen met plannen moeten komen waar we in het stemhokje over kunnen oordelen. Wordt verdere afbraak van het sociale stelsel een halt toegeroepen? Ik moet het nog zien. Gaat een volgende regering werkelijk iets doen aan de problemen die immigratie en non-integratie hebben gebracht? Of krijgen we weer de wollen deken van politieke correctheid en verdoezeling van problemen over ons heen?

Partijen van links tot rechts die het onderwijs, de zorg en een hele reeks publieke diensten naar de gallemiese hebben geholpen en Nederland hebben uitgeleverd aan Brussel hoeven sowieso niet op mijn stem te rekenen.

Het belangrijkste verkiezingsthema zal gaan over de verhouding van Nederland met Europa. Nederland staat op een keerpunt. Een Europa is op dit moment een brug te ver. Laten we ons meesleuren in de Europese draaikolk met de zekerheid dat we verdrinken of heroveren we onze onafhankelijkheid zodat we orde op zaken kunnen stellen? Blijven we met miljarden strooien voor landen die lak aan ons hebben of richten we ons op de bestrijding van de armoede thuis en bescherming van Nederlandse belangen?

Voor mij is het antwoord duidelijk. Ik sluit niet uit dat ik daarvoor in het stemhokje over mijn eigen schaduw heen moet stappen. Dat moet dan maar. 

1 opmerking:

  1. De 3% norm hebben we met zijn allen afgesproken en let wel het gaat nog steeds over 3% tekort!! Een tekort wat alleen maar groter wordt.
    Europa? Zelf ben ik geen grote europa fan zeker niet als ik zie met hoe weing realiteitszin ze hun eigen begroting jaarlijks moeiteloos opschroeven. Het zou veel mee moeten gaan over onze eigen nederlandse toekomst! Willen we naar een afbouw van de schulden dan moeten we eerlijk zijn! Dan moet je minder uitgeven dan er binnenkomt. Dan kan het niet meer zo zijn dat van iedere euro die er wordt uitgegeven in nederland er 55 cent van de overheid is (hoezo neoliberalisme??? in de verste verte is daar geen sprake van!)Dan moet je pijnlijke keuzes durven maken en daar niet voor weg lopen om je handen schoon te houden. Er zitten zeker zaken in het nieuwe akkoord die ik niet leuk vind. Er zijn ook zaken ongedaan gemaakt waar ik wel achter stond. Al met al steun ik het nieuwe akkoord en prijs ik de moed van de politici die eindelijk gedaan hebben waar wij ze voor gekozen hebben. Hulde aan Sap, Pechthold, Slob, Buma en Blok en Hulde aan Jan Kees de Jager

    BeantwoordenVerwijderen