Geef uw mening!
Stuur uw brieven, foto's, afbeeldingen, filmpjes of cartoons naar
theo.kooijmans@gmail.com
Maak het niet te bont. De redactie behoudt zich het recht voor om inzendingen zonder opgaaf van redenen te weigeren.

vrijdag 28 december 2012

Muziek

Zonder “Er zit muziek in het hart van Dieren” is de Traverse niet compleet. Ik miste haar verfrissende geluid al. Gelukkig, mijn zorg was voorbarig. De BenW-supportersvereniging is alive-and-kicking en gaat weer vol op het orgel. Samen met enkele andere organisaties, we zullen ongetwijfeld nog horen welke dat zijn, blazen de muzikale vrienden de loftrompet over het volhardende college. Alsof er sinds 2007 helemaal niets is veranderd. De Steegse stuurbikkels hebben er toch maar mooi voor gezorgd dat Dieren een lange tunnelbak krijgt en het is maar goed dat het blik in de Oranjegarage wordt opgeborgen. Een waarlijk briljante zet! Zo krijgt Dieren een volwaardig intercitystation. Dat alternatieve plan van Lentink slaat volgens de dirigent nergens op. Kansloos! En, ik meld het maar even, het orkest heeft niets, maar dan ook helemaal niets, met de Gezamenlijke Belangen Organisaties te maken. Hoewel die naam dat wel suggereert.


Eindelijk weer eens een onafhankelijk geluid. Stop dat geroeptoeter over alternatieve parkeergarages, weg met dat gezever over de wegverlegging bij Hof te Dieren en hou op met dat meelijwekkende gezanik over de Burgemeester Willemsestraat. In de jaren voordat de Dierense rikketik het begaf liepen die vage NIMBY-clubs ook al in de weg. Bij het draagvlak van die gezelschappen zet ik, in navolging van het college, grote vraagtekens. In 2005 kwamen er via zulke groepjes nog geen 1500 bezwaarschriften tegen de toenmalige plannen binnen. Nu is het van hetzelfde laken een pak. Een luizige 45% van de bewoners van de Oranjebuurt tekende de petitie tegen de parkeergarage. Daar had dat zogenaamde Hart in Takt ondanks haar ronselpraktijken zelfs een dikke week voor nodig. Dan weet je het wel. Dat wil dus gewoon zeggen dat 55% van de buurtbewoners de komst van de Oranjegarage toejuicht. “Er zit muziek in het hart van Dieren” geeft die zwijgende meerderheid weer een stem. Samen met enkele andere organisaties waarvan we ongetwijfeld nog zullen horen welke dat zijn. Intussen prijs ik me gelukkig met dit volhardende college zonder wie niets in het Dierense universum beweegt.

2012 kan voor mij niet beter eindigen. Ik wens u eveneens een prettige jaarwisseling.

Maestro, muziek!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten