Geef uw mening!
Stuur uw brieven, foto's, afbeeldingen, filmpjes of cartoons naar
theo.kooijmans@gmail.com
Maak het niet te bont. De redactie behoudt zich het recht voor om inzendingen zonder opgaaf van redenen te weigeren.

woensdag 5 december 2012

Traverse Dieren – provinciaal getsjilp

Door: Adriaan Dolk

SL 1: Afgelopen woensdag werd duidelijk dat er aangifte werd gedaan tegen mij en 54  collega’s. Is er iemand opgepakt?

Ayskes, word je gezocht? Onderduikadresje regelen? ;-) zegt een derde tussendoor

SL 1: LOL

SL 2: Ik ga komende week onderduiken; stel je voor dat er straks een stel blauwe jassen voor mijn deur staan. Ik ben onschuldig.

Goed nieuws de aangifte is tegen GS en B&W. Jullie hebben niets te vrezen, joh, zegt dan een journalist van De Gelderlander er tussen door.

SL 2: Toch ben ik komende week undercover. Geen telefoon meenemen. Nergens inloggen. He-le-maal niks.

SL 1: Lekker rustig! ;-)

Bovenstaande opgewekte conversatie speelde zich af op Twitter tussen twee statenleden van de provincie Gelderland en was op 2 december jl. op dit blog te lezen. Aanleiding tot dit vrolijke gesprek was een verzoek van een inwoner van Ellecom aan het Openbaar Ministerie om m.b.t. de Traverse Dieren een  strafrechtelijk onderzoek in te stellen naar misleiding en te lichtvaardig en onrechtmatig manipuleren met subsidiegeld door het college van GS van de provincie Gelderland en het college van B.& W. van de gemeente Rheden.

Het behoort tot een ieders onvervreemdbaar recht zich vrolijk te maken over welk onderwerp dan ook. Maar het is voor mij moeilijk te vatten dat twee leden van PS zo hilarisch reageren op een verzoek van een oprecht verontrust burger; die ook zij geacht worden te vertegenwoordigen. 

In het licht van dit gesprek van onze volksvertegenwoordigers volgt nu, bedenk ik me, een vraag die in hun ogen wel uit de tijd van Abraham Kuiper moet stammen.

Is het ook in de Provinciale Staten eigenlijk niet de bedoeling dat statenleden het college van GS controleren?

In hoeverre hebben zij zich in de wegverlegging ter hoogte van het Hof te Dieren verdiept, vraag ik me af? Of zit het onderwerp misschien niet in hun portefeuille? Dan worden niet zij, maar wordt een collega van hen geacht het college op dit punt bij de les te houden.

Het is misschien een raar idee en ik doe de suggestie dan ook aarzelend, maar zou het mogelijk zijn ietsje minder tijd te besteden om respectievelijk 11.338 en 7.358 tweets  (stand op 4 dec. om 22.00 uur) de wereld in te sturen en in  plaats daarvan zich te verdiepen in een onderwerp dat mogelijk niet in de eigen portefeuille thuishoort, maar vervolgens dan wel de collega’s en vervolgens het college van GS tot de orde te roepen.

Adriaan Dolk, Dieren

PS Kan iemand mij uitleggen waar het woord  Ayskes vandaan komt en wat het betekent? Kennelijk wordt het gebruikt in provinciale conversaties.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten