Geef uw mening!
Stuur uw brieven, foto's, afbeeldingen, filmpjes of cartoons naar
theo.kooijmans@gmail.com
Maak het niet te bont. De redactie behoudt zich het recht voor om inzendingen zonder opgaaf van redenen te weigeren.

donderdag 13 december 2012

Traverse



Gisteren hebben de gemeente Rheden (König) en de provincie (Bieze) de samenwerkingsovereenkomst Traverse Dieren getekend. De Gelderlander meldt tevens de geboorte van de website Traverse Dieren. Die is volgens de krant gisteren (woensdag 12/12/12) de lucht ingegaan. Vreemd! Ik heb de link naar de site al maanden in mijn “favorites” staan. Dus ik vrees dat de verslaggever zich door Bieze en/of König wat op de mouw heeft laten spelden*).
Maar goed, de krant attendeert er ook op dat je vragen op de site kunt stellen. Misschien is dat het nieuwe. Was al ’n tijdje terug dat ik op de site keek en dat was me nog niet opgevallen. Dus toch ’n nuttig bericht. Ik heb er maar gelijk een gedropt. ’s Zien wanneer, welk antwoord daarop komt.
De Traverse is al vijf jaar in voorbereiding. Wethouder König wil graag doorpakken maar ik zie nog enkele beren op de weg. Die moeten m.i. eerst worden afgeschoten.

Om te beginnen is daar de wegverlegging van de N348 bij Hof te Dieren. De vuile was begint steeds erger te stinken. König en Bieze beheren een erfenis die ze niet meer schoon kunnen wassen. Al doen ze nog zo hun best. Ze hebben zich nu medeverantwoordelijk gemaakt voor zes miljoen euro aan onnodige uitgaven.

Dan is er de schandelijke behandeling van de bewoners van de Burg. Willemsestraat 2, 4 en 6. Wel zes miljoen euro voor de wegverlegging maar geen euro voor het uitkopen van deze mensen die met hun woning op een verkeersheuvel komen te zitten. De provincie is de kwaaie pier. Dat klopt. Maar het Rhedense college van B&W en de gemeenteraad denken met een motie ter ondersteuning van de bewoners hun handen in onschuld te kunnen wassen. Ik neem aan dat dit wordt rechtgezet door de partijen die behalve in de gemeenteraad ook in provinciale staten / gedeputeerde staten zijn vertegenwoordigd. Wel 3,5 miljoen om de provincie te paaien voor de lange variant maar geen euro voor de bewoners van de Burg. Willemsestraat? Waar zijn jullie in vredesnaam mee bezig?

En natuurlijk de nieuwe steen des aanstoots, de parkeergarage. Die is er in notime door König c.s. ingeploft. Nu kan dat blijkbaar prima. Eerst zes jaar de tijd om plannen te bedenken maar de bewoners van de Oranjebuurt krijgen vervolgens alleen de mogelijkheid om te slikken of te stikken. Er kan best wat meer tijd worden uitgetrokken om serieus naar het alternatieve plan van Hart in Takt te kijken.

En dan heb ik het nog niet gehad over de (financiële) controle op het project. Je zou denken.. een gewaarschuwd mens telt voor twee…. Ik vrees echter met grote vreze.

Maar ja, het is tijd om “door te pakken”.  

*) Ik heb een reactie op de site van de Gelderlander gepost.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten