Geef uw mening!
Stuur uw brieven, foto's, afbeeldingen, filmpjes of cartoons naar
theo.kooijmans@gmail.com
Maak het niet te bont. De redactie behoudt zich het recht voor om inzendingen zonder opgaaf van redenen te weigeren.

vrijdag 18 januari 2013

Reactie op Pluimpjes

Joop Zijlstra reageert op mijn column Pluimpjes    

Waarde heer Kooijmans.

Stel, u bent raadslid.
U verneemt bij geruchte dat er zeer gevaarlijke stoffen over het spoor worden vervoerd. U verneemt dat NS de plicht heeft de brandweer te waarschuwen in zulke gevallen. U verneemt dat de brandweer dat zelfs bijhoudt. U verneemt ook dat als er met een zeer gevaarlijk stof op het spoor bijvoorbeeld bij Ellecom (per ongeluk) een ontploffing plaatsheeft, datzelfde Ellecom in één klap van de kaart zou kunnen worden geveegd.

Zou u van zo’n bericht niet het naadje van de kous willen weten? Misschien stuit u er ook op dat de burgemeester ervan af weet of ervan af moet weten. Had die oefening dan niet allang moeten hebben plaatsgehad?


Ik ben geen raadslid. Maar ik stuit wel op het gerucht en ik heb reden aan te nemen dat het geen bakerpraatje is.

U bent geen raadslid. Maar u bent wel columnist. Vraag in een column eens welk raadslid er achteraan wil gaan?

PS. ‘n Eenvoudig item voor dat seminar van D66 met uw pluim. Laat men de burgemeester en de CdK vragen van hun VVD-kanalen gebruik te maken (te netwerken!) en hun ernstige zorgen neer te leggen bij de VVD-minister van het spoor. Wie weet.
(Een schriftelijke vraag van mij ernaar hebben betrokkenen afgewimpeld.)

Joop Zijlstra 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten