Geef uw mening!
Stuur uw brieven, foto's, afbeeldingen, filmpjes of cartoons naar
theo.kooijmans@gmail.com
Maak het niet te bont. De redactie behoudt zich het recht voor om inzendingen zonder opgaaf van redenen te weigeren.

woensdag 29 mei 2013

Communicatie met de burger - Dramatisch

Reactie van een lezer
----------------------

Hoi Theo

Ik lees met veel plezier je stukjes aangaande de regionale politiek.

Misschien wat leuke input: de gemeente Rheden heeft zonder nadere toelichting onlangs binnen 1 maand de gemeentelijke heffingsnota's voor jaar 2012(!) en 2013 verstuurd.

Aangezien ik ook nog bouwleges moest betalen, ontstond er bij mij al snel verwarring, eerst maar eens uitzoeken wat wat is alvorens maar te betalen.

Zonder nadere aankondiging kreeg ik daarop twee keer over herinneringskosten, voor de gemeentelijke aanslagen 2012 en 2013.

Gevraagd aan de ambtenaar of dit de manier is om om te gaan met de burgers, gaf zij aan dat de gemeente 3 jaar na dato nog een aanslag mag opleggen.

De gemeenteraad heeft besloten dat er niet 1 keer kostenloos herinnerd wordt, maar dat er direct herinneringskosten overheen gaan. Met de betreffende ambtenaar kwam ik er telefonisch niet uit, dus ik ga bezwaar maken. Zal ik je hiervan op de hoogte houden?

Qua communicatie richting de burger (de gemeente dient de burger...) vind ik dit dramatisch.

groeten, B.


-----------------------

Beste B., 

Natuurlijk blijf ik graag op de hoogte van de gedragingen van de gemeente naar de burger en de "communicatie" van de gemeente met de burger. Ik krijg daar wel meer klachten over. Publiciteit helpt altijd! 

groet, Theo

Geen opmerkingen:

Een reactie posten