Geef uw mening!
Stuur uw brieven, foto's, afbeeldingen, filmpjes of cartoons naar
theo.kooijmans@gmail.com
Maak het niet te bont. De redactie behoudt zich het recht voor om inzendingen zonder opgaaf van redenen te weigeren.

vrijdag 7 december 2007

Interview Radio Gelderland

Vanavond rond 18:15 was ik kort op Radio Gelderland.
In het interview kondigde ik aan dat ik aangifte ga doen tegen de leden vand e stuurgroep hart van Dieren wegens schending van de geheimhoudingsplicht.

Het was een kort interviewtje maar ik heb mijn punt redelijk duidelijk kunnen maken.
De bestuurders hebben niet het recht om de geheimhoudingsplicht te breken.

Deze geheimhouding is door verschillende bestuurlijke gremia (college van gedeputeerden van Gelderland, college van B&W Rheden, statencommissie MEZ van Provinciale Staten en de gemeenteraad van Rheden) opgelegd.

De verschillenverklaring die op 2 november onder verantwoordelijkheid van de stuurgroep Hart van Dieren is gepubliceerd bevat gegevens uit de businesscases 2005 en 2007. Terwijl de stuurgroep in het begeleidende persbericht durft te zeggen dat de geheimhouding wordt gehandhaafd breekt ze die op hetzelfde momment.

De roep om openbaarmaking van de businesscases wordt vervolgens stelselmatog genegeerd. Soms, zoals in de gemeenteraad, zelfs op een komische manier. De politieke partijen die deel uitmaken zijn allemaal voor openheid en transparantie. En ze beweren dat de inhoud van de businesscases onbelangrijke informatie bevat. Maar vervolgens bekrachtigen ze doodleuk de geheimhoudingsplicht.

We zullen zien wat de toekomst brengt.

Morgen (zaterdag 8 dec.) rond 10:30 - 11:00 uur meld ik me op het politiebureau in Velp.

2 opmerkingen:

  1. Succes!!! We zijn benieuwd hoe het verder gaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je! Ik ben ook benieuwd!
    Wie zijn "we" eigenlijk?
    Echte supporters?
    Of (grapje) Marijke en Jan Bart?
    Morgen zien we verder.

    BeantwoordenVerwijderen