Geef uw mening!
Stuur uw brieven, foto's, afbeeldingen, filmpjes of cartoons naar
theo.kooijmans@gmail.com
Maak het niet te bont. De redactie behoudt zich het recht voor om inzendingen zonder opgaaf van redenen te weigeren.

maandag 23 juni 2008

Traverse Dieren - Alternatief 1a

De door de gemeente gepresenteerde modellen voor Hartvan Dieren/Traverse Dieren.

Als eerste:

Alternatief 1b: H1-W1-K1

Kostenraming: € 44,7 miljoen excl. BTW

Een gelijkvloerse kruising van de Hardewijkerweg en de Wilhelminaweg met het spoor en de N348.

Voor het langzame verkeer wordt een tunnel aangelegd onder het spoor en de N348 door, evenwijdig aan de Harderwijkerweg.

Ter hoogte van de Molenweg/Enkweg wordt de N348 iets opgetild zodat het mogelijk is hier een lamgzaamverkeerstunnel onder de weg door te leggen.

Het kruispunt bij de Burgemeester Willemsestraat wordt verbeterd en vergroot in combinatie met een spoortunnel in de Burgemeester Willemsestraat (K1).

Eventueel dienen de woningen aan de oostzijde van de Burg. Willemsestraat te worden verwijderd in het kader van leefbaarheid.

Voordelen

+ Goede doorstroming van het regionale verkeer op de provinciale weg

Nadelen

- Ruimtelijk geen verbetring van de bestaande situatie

- De N348 op maailveld zorgt voor een scheiding tussen Dieren noord en zuid

- Geeft een marginale verbetering van de leefbaarheid

- Kruising Harderwijkerweg met N348 is minder toekomstvast dan de oplossingen met verdiepte ligging

- Nauwelijks mogelijkheden om de werking van het stationsgebied te verbeteren

Klik op de afbeelding om te vergroten.


Traverse Dieren - Alternatief 1b

Alternatief 1b: H1-W1-K2

Kostenraming: € 54,6 miljoen excl. BTW

Een gelijkvloerse kruising van de Hardewijkerweg en de Wilhelminaweg met het spoor en de N348.

Voor het langzame verkeer wordt een tunnel aangelegd onder het spoor en de N348 door, evenwijdig aan de Harderwijkerweg.

Ter hoogte van de Molenweg/Enkweg wordt de N348 iets opgetild zodat het mogelijk is hier een lamgzaamverkeerstunnel onder de weg door te leggen.

Eventueel dienen de woningen aan de oostzijde van de Burg. Willemsestraat te worden verwijderd in het kader van leefbaarheid.

Het verschil met alternatief 1A:
Een nieuwe kruising aan de oostzijde van het kanaal met een spoortunnel en een brug over het kanaal om weer aan te sluiten op de Kanaalweg (K2)

Voordelen

+ Goede doorstroming van het regionale verkeer op de provinciale weg

+ De leefbaarheid in de Burg. Willemsestraat wordt verbeterd

Nadelen

- Ruimtelijk geen verbetring van de bestaande situatie

- De N348 op maailveld zorgt voor een scheiding tussen Dieren noord en zuid

- Geeft een marginale verbetering van de leefbaarheid

- Kruising Harderwijkerweg met N348 is minder toekomstvast dan de oplossingen met verdiepte ligging

- Nauwelijks mogelijkheden om de werking van het stationsgebied te verbeteren

Klik op de afbeelding om te vergroten.