Geef uw mening!
Stuur uw brieven, foto's, afbeeldingen, filmpjes of cartoons naar
theo.kooijmans@gmail.com
Maak het niet te bont. De redactie behoudt zich het recht voor om inzendingen zonder opgaaf van redenen te weigeren.

vrijdag 3 december 2010

Reactie op Adriaan Dolk

Magda Rook (Groep Pieper-Rook) in reactie op "De Rechtstaat en de Breukinklaan" van Adriaan Dolk.
---------------
Ik had tot op heden het idee dat de heer Dolk nooit over een dun laagje ijsje ging.
Ik voel mij nu geroepen om mijn beeldvorming over de heer Dolk bij te stellen.
Het had hem gesierd om hoor en wederhoor over de situatie te plegen alvorens een reactie te geven op een motie die bijna raadsbreed door de Gemeenteraad van Rheden is aangenomen. Deze actie zoals het nu genoemd wordt is echt niet de eerste, niet binnen deze raad en ook niet landelijk. Dit is hetgeen wat vaker ondernomen wordt wanneer een situatie onherroepelijk mis dreigt te gaan. De heer Dolk heeft het over vertrouwen in bestuur en rechtstaat, maar dat gaat naar mijn idee op voor iedereen binnen onze rechtstaat. Het kan niet zo zijn dat er iemand door een fout van eerder bestuur de dupe dreigt te worden.
De heer Dolk heeft het over rechtspraak en een vonnis waartoe men zich heeft te verhouden. Maar helaas ook de rechtspraak blijft mensenwerk.
In een duisterverleden noemde men de heksenprocessen ook rechtspraak en de uitspraken die die rechters deden was het vonnis.
Nu wil ik de Raad van State niet vergelijken met de rechtspraak in de Middeleeuwen maar het gaat mij om de omstandigheden.
De oorzaak van zo’n proces lag vaak op het persoonlijk vlak ofwel door afgunst ofwel door haat of misschien wel van beide.
Dat de gevolgen verschrikkelijk waren zult U ongetwijfeld met mij eens zijn.
Ook in die duistere Middeleeuwen stonden er na afloop van het proces mensen langs de weg. Die schreeuwden dan vol haat om bloed en uitvoering van het vonnis zonder te weten wat de oorzaak van alle ellende werkelijk was.
Ik ben gekozen zonder last of ruggespraak en heb nog steeds de hoop dat beide partijen met elkaar tot een overeenkomst komen. Echter door dit soort interventies maakt U het zowat onmogelijk om terug te keren richting normaal burenschap. De gevolgen daarvan zullen voor beide partijen van dien aard zijn dat er geen winnaars overblijven.
U begrijpt inmiddels meneer Dolk dat ik Uw stukken vanaf heden met een heel andere bril zal lezen. U kent ongetwijfeld het gezegde wel, vertrouwen komt te voeten en gaat te paard. Wel de stofwolk omgeeft me ruimschoots.


Magda Rook
Raadslid Groep Pieper-Rook
(Burgerbelangen i.o.)

8 opmerkingen:

  1. Beste Theo, ik had het wel gewaardeerd als je mijn bijdrage niet had overgetypt maar gewoon netjes had overgenomen. Nu zijn er taalfouten in mijn tekst geslopen.
    Magda Rook

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Brief advocaat aan raad inzake Breukinklaan en SAB-advies. Kijk op www.groeppieperrook.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Beste Magda,

    Overnemen vanuit het aangeleverde PDF file was een crime (in dit geval). Achter ieder woord stond een regelverspringing.
    Was makkelijker om het over te typen. Ik zal alles nog 's nalopen en de typo's verwijderen.
    Volgende keer graag een Word-doc., dat maakt het leven een stuk eenvoudiger.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Beroepsprocedure Breukinklaan Dieren uitgesteld. Pluspunt. Kijk op www.groeppieperrook.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Volgens mij is de tekst nu exact zoals in het pdf-je staat.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Voor Breukinklaan Dieren is een omgevingsvergunning aangevraagd. Kijk op www.groeppieperrook.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo,

    Ik vind het diep, diep en nog eens diep triest dat een buurman zover kan gaan. De ondernemer is een zeer keurige en vriendelijke man. En NEE ik neem het niet voor hem op.

    Ik erger mij mateloos aan burgers die andere eindeloos in de weg zitten omdat men zogenaamd wat minder licht in de kamer heeft. Beste meneer uit de breukinklaan: het gaat u om de CENTEN. De CENTEN,dat is wat u zo ongerust maakt. Dat u na u 65ste geen boterham met dik beleg eet, maar dat u misschien een boterham moet eten met ietsjes minder dik beleg. In dat geval gaat elke principe ten onder en gaat u de strijd aan met uw buurman waar u zo vredelievend mee omging in het verleden, maar waar u nu totaal geen woord tegen zegt. WAAROM? Om een dakopbouw???

    Zolangzamerhand worden we zelf de grootste aanstichter van de slechte intermenselijke relaties. Want de mensheid gaat steeds minder gunnen, zolang jezelf iets niet raakt ben je de grootst vriend, maar zodra het je wel raakt, ga je radicaal om.

    Ongelofelijk hoe mensen kunnen zijn.

    BAH

    BeantwoordenVerwijderen
  8. kijk op www.groeppieperrook.nl voor vervolg Breukinklaan (3)

    BeantwoordenVerwijderen