Geef uw mening!
Stuur uw brieven, foto's, afbeeldingen, filmpjes of cartoons naar
theo.kooijmans@gmail.com
Maak het niet te bont. De redactie behoudt zich het recht voor om inzendingen zonder opgaaf van redenen te weigeren.

donderdag 31 mei 2007

Innoforte - Ed Cools over .....

Op uitnodiging van Ed Cools heb ik donderdagmiddag uitgebreid gesproken over alle perikelen bij Innoforte.

Ed Cools heeft me vriendelijk ontvangen. We hebben een dikke anderhalf uur openhartig met elkaar gesproken. Ik kreeg antwoord op al mijn vragen en ik had niet de indruk dat er bewust zaken zijn achtergehouden. Voor een toelichting op technische aspecten was Koos Schieving, medewerker van Innoforte, aanwezig.

Alle onderwerpen zijn aan de orde geweest: het conflict met Insula Dei over de klimaatbeheersing in Casa Intermezzo, de vijf-jaarsontheffing voor de Casa, het personeelsconflict, Innoforte en Broeckerhave en de nieuwbouw van het Lorentzhuis, Oosterwolde en het Jagthuis.

Op enkele punten is meer helderheid geschapen maar ik heb niet de illusie dat hiermee alles volledig duidelijk is. Hier geldt: de toekomst zal het leren.

Ed Cools is naar Velp gekomen omdat de opdracht hem aanspreekt: het opbouwen van een kwalitatief hoogwaardige zorgketen met fatsoenlijke huisvesting voor de cliënten, meer ruimte voor de individuele bewoners, diversificatie van de woonfunctie naar financiële draagkracht en fysieke en psychische gesteldheid van cliënten en het uitbouwen van de servicefuncties, ook naar buiten de muren van de instellingen.

De onderwerpen zullen in aparte artikelen worden behandeld. Zij weerspiegelen de visie van Innoforte zoals Ed Cools die heeft gegeven.

De artikelen zullen in de komende dagen worden gepubliceerd. De eerste (morgen, 1 juni) gaat over de klimaatbeheersing in Casa Intermezzo en het conflict met Insula Dei.

Ik nodig u nadrukkelijk uit te reageren en uw mening te geven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten