In 2006 is onder het motto “De Agenda van de klant” de organisatiestructuur van Innoforte uitgewerkt en deze heeft per 1 januari 2007 zijn nieuwe vorm gekregen.
Het eerste punt op deze agenda is: “De klantbeleving is leidend”.
Innoforte liet zich niet erg overtuigen van de agenda van de klanten in Broeckerhave. De eigen agenda lijkt meer leiding te bieden.
AZL Vastgoed uit Limburg is eigenaar van het complex Broeckerhave. Innoforte beheert Broeckerhave, int de huur en beidt zorgarrangementen aan de bewoners van Broeckerhave.
In 2004 waren er gesprekken over een nieuwe aanpak voor de 200 woningen van Broeckerhave. In 2005 werden met AZL besprekingen gevoerd over wozoco- en wibo-woningen en een dienstencentrum. Het lukte allemaal niet zo best.
In het jaarverslag 2006 wordt gerept over problemen van bewoners met de dienstverlening en de positie van de huurderscommissie. Blijkbaar zijn de bewoners van Broeckerhave te assertief naar de zin van het bestuur van Innoforte. De bewoners zijn onafhankelijk en niet van zins om zich alles te laten gezeggen.
Die oppositie is te sterk en dus is er binnen Innoforte geen toekomst voor Broeckerhave. Innoforte is in 2006 met AZL in gesprek om de huurcontracten weer via AZL te laten lopen. AZL was ook niet zo happig om snel tot zaken te komen. In het jaarverslag 2006 wordt toegegeven dat het optreden van Innoforte zelf niet altijd gelukkig was. Deze laatste zin dekt natuurlijk een hele lading.
Bewoners van Broeckerhave klagen sinds de fusie over Innoforte. De sfeer is er verslechterd en Innoforte voert veranderingen door die niet alom gewaardeerd worden.
Zo is de slaapwacht afgeschaft. Bewoners kunnen zich nu abonneren op het alarmeringsysteem. Kost wel wat extra natuurlijk. Te betalen door de bewoners. En als ze dat niet willen? Dan maar niet!
In het gesprek dat ik eerder met Ed Cools had zei hij dat men per 1 juli de huurovereenkomsten weer via AZL zou willen laten lopen. Ik weet niet of dat gelukt is. Indien bewoners van Broeckerhave dat willen dan kunnen ze zorg van Innoforte afnemen via Zorg-aan-huis. Net als u en ik dat kunnen doen.
Hoezo “De Agenda van de Klant”?
De agenda van deze klant past in ieder geval niet zo goed bij “De Agenda van Innoforte”.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten