Geef uw mening!
Stuur uw brieven, foto's, afbeeldingen, filmpjes of cartoons naar
theo.kooijmans@gmail.com
Maak het niet te bont. De redactie behoudt zich het recht voor om inzendingen zonder opgaaf van redenen te weigeren.

vrijdag 19 augustus 2011

Een merkwaardig natuurverschijnsel.

Door: Adriaan Dolk

Een aantal weken was het er niet van gekomen om een wandelingetje te maken in het bosje Lorentzlaan in Dieren. Maar toen het weer zover was zag ik tot mijn grote verrassing een aantal bomen in het bosje waarvan de kruin niet fier omhoog stond maar naar de bosbodem wees. Mijn echtgenote en ik hebben redelijk veel gereisd en dan ook de natuur opgezocht, maar dit verschijnsel waren we nog nergens op de wereld tegengekomen.

Toch typisch dat we dit fenomeen nou net vlak bij huis in het bosje Lorentzlaan moeten ontdekken. Zo zie je maar, wat hebben we toch een uniek landje waar dit verschijnsel is waar te nemen en dan ook nog zo vlak bij huis. Het verdient zeker meer aandacht van onze plantkundigen in de media, want ik heb nog niet ontdekt dat zij er ergens melding van hebben gemaakt.

Op bijgaande foto’s zijn een viertal van die bomen te zien, maar er zijn er veel meer. Kom ook eens kijken en geef uw mening.



Onder de lezers van dit stukje zijn ongetwijfeld een aantal natuurdeskundigen die mij uit kunnen leggen hoe die bomen zo kunnen groeien.

Adriaan Dolk, Dieren

Geen opmerkingen:

Een reactie posten