Geef uw mening!
Stuur uw brieven, foto's, afbeeldingen, filmpjes of cartoons naar
theo.kooijmans@gmail.com
Maak het niet te bont. De redactie behoudt zich het recht voor om inzendingen zonder opgaaf van redenen te weigeren.

zaterdag 8 september 2007

Ode aan ien

Een van de reacties op het Gelderlander-artikel "Fusie leidt tot turbulente tijd in Lorentzhuis" verdient een prominentere plaats op de blog.

ZORGINSTELLING ZET ALLE ZEILEN BIJ OM CRISIS TE BEZWEREN

Hahahahahaha, ik lig helemaal in een deuk, krom van het lachen.

Met dit soort artikeltjes in de krant? Denk dat de zeilen onderweg kapot zijn gegaan. Dit artikeltje zorgt er alleen maar voor dat de crisis voortduurt, niet aan gedacht zeker Mw. de President.

Mw. de president, welterusten,
slaap maar lekker in uw mooie witte huis,
denk maar niet te veel aan al die verre kusten,
waar uw HALlers zitten, eenzaam, ver van huis.
Denk vooral niet aan de Lorentzhuis bewoners,
die vergissing laatst met dat artikel in de krant
en vergeet het zesde van die tien geboden
die u als goed christen zeker kent.
Denk maar niet aan al die jonge HALverzorgers,
eenzaam stervend in de verre Innofortedroom,
laat die weke pacifistenkliek maar praten,
Mw. de president, slaap zacht.
Droom maar van de overwinning en de zege,
droom maar van uw mooie zorgvernieuwing,
dat nog nooit door gedwongen ontslagen is verkregen,
droom maar dat het u wel lukken zal ditmaal.
Denk maar niet aan al die mensen die verrekken,
hoeveel vrouwen, hoeveel mannen zijn verkast,
droom maar dat u aan het langste eind zult trekken,
en geloof van al die tegenstand geen woord.
Zorgmanagers, bewapend met ontslagpapieren
houden ver van hier op uw bevel de wacht,
voor de glorie en de eer van 't vrije Innoforte,
Mw. de president, slaap zacht.

Schrik maar niet te erg, wanneer u in uw dromen
al die onschuldeloze slachtoffers ziet staan
die daarginds bij het gevecht zijn weggegaan
en u vragen hoelang dit nog zo moet gaan.
En u zult toch ook zo langzaamaan wel weten
dat er mensen zijn die ziek zijn van 't Innoforte macht,
die de ontslagen en de ellende niet vergeten
en voor wie nog steeds een mensenleven telt.
Droom maar niet te veel van al die ongelukkige werknemers,
droom maar fijn van overwinning en van macht,
denk maar niet aan al die nare goed voor de bewoners zorgende medewerkers,
Mw. de president, slaap zacht!

17 opmerkingen:

  1. Lennaert Nijgh draait zich om in zijn graf cq urn en denkt: Wie verkracht mijn compositie..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goh, néé toch. Is dat van Lennart Nijgh zeg?
    Jij bent pas erudiet. Daar zou je toch niet zo op gekomen zijn. Sjonge,jonge. Lennart Nijgh! Het is me wat.

    Je borrelt gewoon over van de humor. Blijf dus vooral je bijdragen insturen.

    Misschien wil je ook nog eens op mijn vragen ingaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik meende dat ’n paar reacties uit de koker van dezelfde persoon komen.
    Kort en op ongeveer hetzelfde tijdstip. Als ik 't mis heb zeg je het maar.
    Ben nieuwsgierig naar uitleg over de opmerking.
    “Geen slimme zet Kooijmans om de link door te zetten naar Leon.”

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben niet in een koker te plaatsen dus sorry.
    Niet van dezer zijde

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wie weet uit de hoek van de Gelderlander.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik dacht meer aan de Inno-entourage of de politiek.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. 1-0 voor jou Kooijmans, de politiek.
    Volgende ronde voor het broodrooster.
    Welke partij?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Bij nader inzien. Ik betwijfel 't Als dat al zo is, dan is 't een politieke angsthaas met zijn (m/v) anonieme reactie.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Klopt en ik zit in een heel groen knollenland, wat mooi groen moet blijven.
    Zo en nu gaan we wat aan de hazenpopulatie doen.
    Moet tenslotte onze naam hoog houden.
    Of waren dan konijnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik blij dat ik in Rozendaal woon.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. In welk verzorgingshuis in Rozendaal wil je later terecht?
    By the way. Wat vind je van een fusie Rheden-Rozendaal?

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Er gaan geruchten dat de goederentreinen via de Del, over het landgoed Rozendaal en de Posbank worden geleid. Nog onbekend of het kasteel wordt ondertunneld of plaats moet maken voor de locs. Volgens de businesscase kan het makkelijk.
    Is er bij jullie nog een geschikte projectwethouder voor die klus?

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Welk verzorgingshuis in Rozen daal .
    Jij bent lekker dan ga ik dood in het Hospice.
    Nee tegen die tijd komt er wel iets moois .
    Zoiets als de Nieuwe Beukenhof of zo, en als ik dement wordt kan ik ook nog naar het Jagthuis.
    Zit mijn schoonmoeder ook,(dan niet meer verwacht ik ze is 89).
    Of ik neem particuliere hulp.
    Maar voorlopig nog het nodige te doen in de gemeente Rheden.
    Bv Rozendaal zelfstandig.
    Zeg nou zelf past toch niet bij Rheden......

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Leuke discussie. Ik maak er 'n apart item van. Morgen open ik ermee.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik dacht al dat je niet naar het Hospice wilt.
    Ze zijn al aan 't bouwen aan een nieuwe Beukenhof hoor. In Velp.
    Dan wordt het in Rozendaal de Allernieuwste Beukenhof.
    Ik hoop dat je schoonmoeder goed kan opschiten met ien.Ze is toch niet al te eigenwijs hoop ik. Want dan past ze niet meer in het zorgproces van ien. En dat betekent verbanning.

    BeantwoordenVerwijderen