Geef uw mening!
Stuur uw brieven, foto's, afbeeldingen, filmpjes of cartoons naar
theo.kooijmans@gmail.com
Maak het niet te bont. De redactie behoudt zich het recht voor om inzendingen zonder opgaaf van redenen te weigeren.

zaterdag 19 mei 2007

Innoforte - Oproep aan de SP

In reactie op mijn artikel "Welterusten" heeft een SP-lid bijgaande brief geschreven aan mevrouw Schaap, fractievoorzitter van de SP in de gemeenteraad. Deze brief is ook te lezen via Reacties onder het artikel maar omdat ik vind dat deze reactie het verdient beter zichtbaar te zijn plaats ik de brief als hoofdartikel op de blog. Hopelijk pikt de SP het nu wel op.
Kom op SP, doe er wat aan! Misschien kunnen we zelfs samen iets doen.
De bijdrage is afkomstig van een anoniem SP-lid.


Geachte mevrouw Schaap, beste Liesbeth,

Ik richt mij tot u als lid van de SP dat sterk is begaan met het lot van de bewoners en personeelsleden van de Stichting Innoforte in Velp.

Mij is bekend dat deze week in de gemeenteraad gesproken is over o.a. Casa Intermezzo met in het verlengde daarvan de slechte personeelsverhoudingen tussen de raad van bestuur, directie en een groot deel van de medewerkers. Mag ik u hiervoor verwijzen naar een weblog (http://innoforte.punt.nl/) dat in 2006 door sympathisanten van de medewerkers in de lucht is gebracht. De verhalen over intimidatie en slecht management die daar worden verteld tarten iedere verbeelding.

Ik heb van zeer nabij meegemaakt hoe een van de teamleiders en een locatiemanager volledig kapot werden gemaakt en uiteindelijk werden ontslagen. Dit zijn mensen met een groot hart voor de bewoners, maar wel kritisch en dat kan en mag binnen Innoforte absoluut niet.
Ik weet dat er namens de medewerkers contact is geweest met de afdeling Rheden.

De heer Theo Kooijmans besteedt op zijn weblog ruim aandacht aan deze problematiek. "De politiek" in Rheden is blijkens zijn laatste bijdrage (http://politiekrheden.blogspot.com/2007/05/welterusten.html) niet echt geïnteresseerd in hetgeen bij Innoforte gaande is.

Mag ik u verzoeken om eens in deze zaak te duiken? Indien u dat wilt kan ik u - als relatieve buitenstaander - in contact brengen met een aantal mensen die hun verhaal willen en durven te vertellen. Het is hoog tijd dat deze beerput eens flink wordt uitgemest, want de zorg voor honderden mensen staat op het spel door het slechte management (vriendjespolitiek is een van de minst slechte zaken in deze) binnen Innoforte.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten