Geef uw mening!
Stuur uw brieven, foto's, afbeeldingen, filmpjes of cartoons naar
theo.kooijmans@gmail.com
Maak het niet te bont. De redactie behoudt zich het recht voor om inzendingen zonder opgaaf van redenen te weigeren.

vrijdag 7 maart 2008

Steegse Vertellingen - 19. Exit Leefbaar Rheden

In maart 2006 waren de gemeenteraadsverkiezingen.
Wij hadden onze naam, Leefbaar Rheden, niet mee. Leefbaar was uit maar wij dachten dat wij goed hadden laten zien waar wij voor stonden. Wij waren tenslotte een partij met een links hart die de bevolking nauw bij de politiek wilde betrekken. En wij waren de afgelopen jaren goed zichtbaar geweest. Men kende ons van onze wijkwandelingen en ook in de raad hadden wij onze taak uiterst serieus vervuld. Ik rekende zelfs op winst.

Dat pakte anders uit. Achteraf verklaarbaar maar ik had er niet op gerekend. We werden geassocieerd met andere, rechtse, leefbaarheidspartijen en werden ook verward met Gemeentebelangen. De SP was aan een onstuitbare opmars begonnen en dat merkten we eveneens in Rheden. Ook de PvdA lag weer goed bij de burgers.

Daarnaast hadden wij slechts een beperkt budget. Wij konden niet op tegen het publiciteitsgeweld van de andere partijen.

Niks aan te doen.
Wij keerden niet meer terug in de raad.

2 opmerkingen:

  1. Ik denk dat je bij de volgende verkiezingen op een behoorlijk resultaat zou kunnen rekenen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je! Ik hoop dat ik de gelegenheid krijg. Een nieuwe partij brengt ontzettend veel werk met zich mee hoor. Dus ik twijfel nog steeds. Hopelijk krijg ik in de komende tijd ondersteuning.
    Is hard nodig.

    BeantwoordenVerwijderen