Geef uw mening!
Stuur uw brieven, foto's, afbeeldingen, filmpjes of cartoons naar
theo.kooijmans@gmail.com
Maak het niet te bont. De redactie behoudt zich het recht voor om inzendingen zonder opgaaf van redenen te weigeren.

donderdag 21 februari 2008

Steegse Vertellingen - 1. Proloog

Ik had er behoefte aan om op te schrijven hoe het allemaal zo gekomen is met Hart van Dieren en waarom ik tegenover dit project sta zoals ik sta.
De komende tijd zal ik de lezer in een serie afleveringen deelgenoot maken van de manier waarop ik Hart van Dieren heb beleefd in de periode dat ik in de gemeenteraad zat. Het verhaal is overigens vorige zomer al geschreven. Dus nog vóórdat het tekort bekend werd. Het lijkt me nu een geschikt momment voor publicatie. Omdat een groot deel zich in en om de raadszaal van Rheden in De Steeg afspeelt heb ik mijn verhaal de titel Steegse Vertellingen meegegeven.
------------------------------------------------------------------------------------
In 2002 stond ik als lijstduwer voor Leefbaar Rheden op de kieslijst. Door het wegvallen van enkele kandidaten en doordat onze lijstrekker, Ben van Zadelhof, wethouder in het nieuwe college werd kwam er een raadszetel vacant. Als enthousiast groentje stapte ik in 2002 de raad binnen. Henk Hagen en ik vormden de fractie van Leefbaar Rheden. Eind 2002 werd ik op verzoek van Henk fractievoorzitter van de fractie Leefbaar Rheden.

Binnen de fractie was Hart van Dieren mijn verantwoordelijkheid en het verhaal is geschreven vanuit mijn persoonlijke perceptie. En ik wil collega Henk absoluut niet tekort doen. Wij zijn in de raadsperiode 2002-2006 door dik en dun met elkaar opgetrokken, hebben samen veel beleefd en ook heel veel plezier gehad. En we steunden elkaar onvoorwaardelijk. Henk en ik waren Leefbaar Rheden. Leefbaar Rheden was Henk en ik.

Mijn relaas draag ik dan ook op aan Henk. Collega, steun en toeverlaat.

2 opmerkingen:

  1. Hallo Theo,ben zeer onder de indruk Doorgaan in de politiek,dat is mijn advies Veel succes met alles en heel veel dank voor de bijzondere samenwerking.Klasse

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je!
    Het moet eigenlijk wel hè.
    groeten,Theo

    BeantwoordenVerwijderen