Geef uw mening!
Stuur uw brieven, foto's, afbeeldingen, filmpjes of cartoons naar
theo.kooijmans@gmail.com
Maak het niet te bont. De redactie behoudt zich het recht voor om inzendingen zonder opgaaf van redenen te weigeren.

zaterdag 16 februari 2008

Ada Boerma's plagiaat: gemeenteraad past bij letterdief

Ada Boerma heeft gisteren een verklaring afgelegd in de gemeenteraad van Maasdriel.
Ze is erg hardleers. Ze heeft er spijt van dat het niet noemen van de bronnen geleid heeft tot commotie.
Ze betreurt het feit dat ze onzorgvuldig is geweest en de bronnen niet volledig heeft gemeld. Dat zou wel komisch zijn geweest. Als ze bij al die passages had gemeld dat deze afkomstig waren uit de speech van Thom de Graaf.
En het effect daarvan zie ik al voor me.

Ze zegt niet dat ze spijt heeft van haar plagiaat en de daaropvolgende ontkenning. Nee, alleen het feit dat er commotie is ontstaan spijt haar.
Dat geloof ik graag ja.

De gemeenteraad van Maasdriel is tevreden met Ada's gedraai.
Behalve de VVD reageerde geen enkele fractie op de verklaring.
Daarmee heeft deze raad zich gediskwalificeerd, zich belachelijk gemaakt.

Die raad krijgt wat hij verdient: een letterdief!

-----------------------------------------------------------
Verklaring burgemeester in raadsvergadering d.d. 14-2-2008

Als burgemeester van Maasdriel en als voorzitter van uw raad maak ik van de gelegenheid gebruik het woord tot u allen te richten in deze vergadering over het publieke debat dat in januari van dit jaar ontstaan is naar aanleding van mijn installatiespeech. Althans, delen van mijn speech zoals op 30 november 2007 door mij verwoord zijn.

De brede media-aandacht ontstond op 9 januari 2008. Ik heb als reactie hierop een schriftelijke verklaring opgesteld en deze op 9 januari verzonden naar de media en naar uw raad.

In aansluiting op deze verklaring deel ik u mee dat ik betreur dat ik bij het uitspreken van deze speech niet de uiterste zorgvuldigheid betracht heb en de bronvermelding niet volledig is geweest.

Ik realiseer mij dat deze omissie van mij aanleiding is geweest voor commotie. Het spijt mij dat mijn speech tot gevolg heeft gehad in Maasdriel en daarbuiten.

Ik ben en blijf verantwoordelijk voor mijn installatiespeech. Ik hecht er dan ook aan, aan u als raad te verklaren, dat ik er alles aan zal doen om het beeld dat ontstaan is, weg te nemen.
Ik wil met alle mogelijkheden die ik tot mijn beschikking heb aan Maasdriel werken, op een positieve manier.

Dank u wel.

A.H. Boerma – van Doorne

Geen opmerkingen:

Een reactie posten