Geef uw mening!
Stuur uw brieven, foto's, afbeeldingen, filmpjes of cartoons naar
theo.kooijmans@gmail.com
Maak het niet te bont. De redactie behoudt zich het recht voor om inzendingen zonder opgaaf van redenen te weigeren.

zaterdag 23 januari 2010

De "tunnel-varianten" van de Provincie

Nou, hier hebben we dan die schetsen van die beruchte tunnelplannen in Dieren. Zij verdringen de varianten 3a/3b. Deze alternatieve schetsen zijn door de provincie Bok 4_0.2 en Bok 5_0.2 gedoopt. De schetsen zijn door de gedeputeerde vrijgegeven na vragen van Martijn Leisink, fractievoorzitter van D66 in Provinciale Staten. Onderstaand het antwoord op de vragen van dhr. Leisink + de schetsen.
---------

Antwoord op vraag van Cie MEZ over nieuwe alternatieven Traverse Dieren.

In het overleg van de Cie MEZ van 13 januari jongsleden is door de heer M. Leisink (D’66) gevraagd om een schets van een mogelijk alternatief voor Traverse Dieren. Aanleiding voor de ontwikkeling van dit nieuwe alternatief was de onzekerheid over de financiële haalbaarheid van alternatief 3A (en 3B).

Bijgevoegd zijn twee (ambtelijke) schetsen voor een alternatief ontwerp. Deze schetsen verkeren nog in een zeer prematuur stadium en dienen alleen voor een eerste indruk. Technische haalbaarheid, fysieke inpassingsmogelijkheden, effecten en kostenramingen zijn nog niet onderzocht.

Op basis van een eerste indicatieve analyse van de kosten is de verwachting dat een oplossing zoals weergegeven op de bijgevoegde schetsen te realiseren is binnen het beschikbare budget van € 80 miljoen, welke tevens tegemoet komt aan de doelstellingen van het project.

In een aanvulling op de Verkenning Traverse Dieren worden in samenwerking met de gemeente alternatieve oplossingsmogelijkheden verder onderzocht, en een keus gemaakt voor een volwaardig alternatief, dat uitgaande van het beschikbare budget, verder zal worden uitgewerkt tot een schetsontwerp. Daarbij zullen eveneens de effecten en de kosten nader in beeld worden gebracht.

Rond deze zomer zijn de resultaten van deze aanvullende verkenning naar dit alternatief bekend en zal de Cie MEZ geïnformeerd worden over de resultaten. Tegelijkertijd zal ook de Startnotitie m.e.r. beschikbaar zijn.
De Startnotitie m.e.r. zal mede gebaseerd zijn op de door de gemeenteraad vastgestelde Verkeerskundige notitie.

De schetsen verschillen bij de Harderwijkerweg. Op schets Bok 4_0.2 gaat de aansluiting op de Harderwijkerweg "onder" Gelders Hof door om bij de huidige spoorovergang aan te sluiten op de Harderwijkerweg. Op schets Bok 5_0.2 is de aansluiting achterom (op de tekening links van) Gelders Hof geprojecteerd. Overigens dwars over de Bloemershof!!!
Klik op de afbeelding(en) voor vergrote weergave



Geen opmerkingen:

Een reactie posten