Geef uw mening!
Stuur uw brieven, foto's, afbeeldingen, filmpjes of cartoons naar
theo.kooijmans@gmail.com
Maak het niet te bont. De redactie behoudt zich het recht voor om inzendingen zonder opgaaf van redenen te weigeren.

zondag 8 februari 2009

SDA12 betreurt verwarring over voorstel tolheffing : voorstel is misverstand

Hoewel ik er enig begrip voor had was ik niet blij met het tolheffingsvoorstel van de Stichting Duurzame A12 in de Gelderlander van vorige week. (Klik op een van de afbeeeldingen om te vergroten)

Gisteren ontving ik antwoord van de Stichting Duurzame A12 (SDA12) op mijn mail over het tolheffingsvoorstel. SDA12 excuseert zich voor de ontstane verwarring en betreurt het misverstand.

De discussie over tolheffing is, wat de stichting betreft, niet aan de orde voor de verbreding van de A12 Waterberg-Velperbroek.

Enkele citaten uit de mail:
Het was echt een “slip of the tongue”, bovendien kwam dit als een zijdelingse opmerking ter sprake ivm de plannen voor de doortrekking van de A15, waar de provincie de idee van een tolheffing heeft geopperd. Meer niet, punt uit.

Voor alle duidelijkheid, en vooral ter geruststelling voor jou en alle andere betrokken bewoners:
In de zeer uitgebreide zienswijze van de Stichting Duurzame A12, die gisteren door ons bestuur persoonlijk is overhandigd aan het Inspraakpunt in Den Haag, komt het woord tolheffing helemaal niet voor. Het is dus geenszins de bedoeling geweest en nog steeds niet, om dit als voorstel te steunen.
Ik ben blij dat de SDA12 zo duidelijk uitspreekt dat zij géén voorstander van tolheffing is.

De stichting roept op om ons te concentreren op de kern van het probleem.
Hoe voorkomen we dat het leefklimaat en de gezondheid van vele tienduizenden inwoners van Arnhem, Velp en Rozendaal, nog verder wordt aangetast. Daarbij speelt ook de economische waardedaling van de 3100 woningen met een verhoogde geluidsbelasting, waarvan er 85 een verhoogde, lees 2 dB, geluidsbelasting krijgen opgelegd.
en vraagt daarvoor mijn steun.
Da's niet zo moeilijk.
Ik ben en blijf voor de overkapping. Zie daarvoor ook mijn zienswijze.

Klik hier voor nadere informatie over de zienswijze van de Stichting Duurzame A12.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten