Geef uw mening!
Stuur uw brieven, foto's, afbeeldingen, filmpjes of cartoons naar
theo.kooijmans@gmail.com
Maak het niet te bont. De redactie behoudt zich het recht voor om inzendingen zonder opgaaf van redenen te weigeren.

zaterdag 27 februari 2010

Poll Riversteen op weblog Politiek Rheden

Hiernaast, links op de blog, vindt u een poll over Riviersteen.

Op de website van de Gelderlander staat een poll over Riviersteen.

Communicatieadviseur Ton Kamp van Bureau Q-Mark uit Rheden was door projectontwikkelaar ASR gevraagd om de communicatie voor de planontwikkeling van Riviersteen te verzorgen.

Maar Ton is een idealist. Hij doet onbezoldigd en op persoonlijke titel een lijmpoging. ASR hoeft hem daarvoor niet te betalen.

Of dat ook voor de andere werkzaamheden van Ton Kamp voor ASR geldt staat niet in het artikel vermeld. Ook niet wat de precieze relatie tussen Ton Kamp en de ASR is.

Tot mijn verbazing werkt de Gelderlander aan deze poll mee.

U kunt bij de Gelderlander cq Ton Kamp kiezen uit wel twee opties:
1. Woningen
2. Steen- of Betonfabriek.

Het lijkt me logisch dat de meeste mensen bij zo’n vraagstelling voor woningen kiezen. Het is slikken of stikken. Woningen of 'n steen- cq betonfabriek. Dat lijmen geldt alleen als u zich laat lijmen aan de wensen van de projectontwijkkelaar. Met andere woorden. U hebt niks te kiezen.

Hoezo sturen van de opinie in de gewenste richting?

Een “onafhankelijke” lijmpoging zoals wordt gesuggereerd? Dacht het niet!
Een goocheme truc van de ASR en Ton Kamp? Zeker!
En De Gelderlander werkt daar ook nog aan mee! Onbegrijpelijk!

Ik zet een groot vraagteken bij de journalistieke “onafhankelijkheid” van de Gelderlander. Die aantijging van mij mag de redactie van De Gelderlander zich aantrekken. Of ze dat doet weet ik niet maar uitleg en motivering voor deze actie is op zijn plaats. Wek niet de suggestie dat je objectief bent redactie want dat blijkt niet uit de wijze waarop je dit brengt.

Mijn stemadvies voor de Gelderlander-poll: Kies de optie Steen- of Betonfabriek!

Al was het alleen maar om dit soort grappen in de toekomst te voorkomen.

En ik plaats op mijn weblog nu ook maar een poll over Riviersteen. Met meer keuzen dan De Gelderlander te vergeven heeft.

Dan weten de ASR, Ton Kamp, de gemeente Rheden, de provincie Gelderland, de Stadsregio Arnhem-Nijmegen, de politiek én De Gelderlander tennminste wat ú ervan vindt.

U kunt bij mij kiezen uit de volgende opties:

1. Natuur
2. Recreatieve voorzieningen
3. Dure woningen
4. Goedkope(re) woningen
5. Mix dure/goedkope woningen
6. Steen- of betonfabriek
7. Laten zoals het is
8. Andere optie
9. Geen voorkeur

U mag uw keuze natuurlijk ook op mijn weblog toelichten. Graag zelfs. Stuur dan een mailtje naar theo.kooijmans@telfort.nl

En als u voor optie 8 (andere optie) kiest dan hoor ik heel erg graag uw alternatieve oplossing. Misschien zit er iets bij waar Ton Kamp, de ASR en alle overige betrokkenen hun voordeel mee kunnen doen zonder zo’n “opiniepeiling” als nu door De Gelderlander wordt gehouden.

In een echte lijmpoging waar alle belanghebbenden zich in kunnen vinden.

Bijgewerkt: 27/2/2010 - 1:12 u

1 opmerking:

  1. Theo, ik deel je mening. De enquete in De Gelderlander wekt inderdaad de suggestie dat er geen andere alternatieven zijn. Met een beetje politieke wil zijn die er natuurlijk wel degelijk.

    BeantwoordenVerwijderen