Geef uw mening!
Stuur uw brieven, foto's, afbeeldingen, filmpjes of cartoons naar
theo.kooijmans@gmail.com
Maak het niet te bont. De redactie behoudt zich het recht voor om inzendingen zonder opgaaf van redenen te weigeren.

vrijdag 18 mei 2007

Raad Arnhem - Reactie Zuid-Centraal

De heer Nico Wiggers van Zuid-Centraal heeft als eerste de moeite genomen te reageren op mijn Arnhem-brief. Hij is van mening dar de raad van Arnhem geen rol heeft. Ik heb mijn antwoord aan hem onder de brief toegevoegd.

------------------------------------------------------------------------------------
Reactie van de heer Wiggers van de fractie Zuid-Centraal
------------------------------------------------------------------------------------
Geachte heer,

Dank voor uw brief. Ik heb uw brief gelezen en ook uw weblog. Ik ben van oordeel dat de raad van Arnhem heeft geen taak heeft.

Ik kan me voorstellen dat u als omwonende van het initiatief deze kwestie op de voet volgt en dat vind ik zeer te waarderen. Maar het betreft hier een kwestie waar de gemeente Arnhem geheel buiten staat, ook al gaat het om Arnhemmers die tijdelijk in Rheden wonen. Ik zou het ook niet prettig vinden als de president van Turkije of bij voorbeeld de Koning van Spanje zich de raad wendt omdat er iets (ernstig) mis is met een aantal van uw voormalige landgenoten.

Nogmaals waardering naar u, maar private partijen hebben hierin een taak.

Vriendelijke groet,
Nico K.J. Wiggers, raadslid in Arnhem.

-----------------------------------------------------------------------------------
Reactie Theo Kooijmans
-----------------------------------------------------------------------------------
Geachte heer Wiggers,

Hartelijk dank voor uw snelle reactie.

Mijn brief had een tweeledig doel. Naast het issue met Insula Dei vroeg ik ook om de raadsleden in Rheden te activeren. Met dat laatste kunt u als lokale partij natuur- lijk weinig. Begrijp ik.

Ik begrijp ook uw redenering mbt Insula Dei maar er zitten gaten in de metafoor die u gebruikt.

De bewoners van Insula Dei zijn niet vrijwillig naar Velp verhuist. De verhuizing is noodgewongen. Het betreft dus geen emigratie.
Je zou ook kunnen zeggen dat ze te gast zijn in de gemeente Rheden. Deze mensen zijn kwetsbaar. Je zou dus ook een andere metafoor kunnen gebruiken.
Als uw kinderen bij de buren logeren en de buren behandelen uw kinderen niet goed dan weet ik zeker dat u dat niet over uw kant laat gaan.

Uw vergelijking met de buitenlandse staatshoofden gaat dan ook niet helemaal op.

Bovendien zijn raadsleden geen staatshoofd maar volksvertegenwoordigers. En Insula Dei is een Arnhemse instelling die in conflict is geraakt met een Rhedens zorginstituuut.

Neemt niet weg dat ik uw mening respecteer. Als u van mening verandert hoor ik graag van u. Ik zal uw reactie op mijn blog plaatsen.
En u was zeer snel met de reactie.

Nogmaals hartelijk dank.

met vriendelijke groet,
Theo Kooijmans
-------------------------------------------------------------------------------------



Geen opmerkingen:

Een reactie posten