Geef uw mening!
Stuur uw brieven, foto's, afbeeldingen, filmpjes of cartoons naar
theo.kooijmans@gmail.com
Maak het niet te bont. De redactie behoudt zich het recht voor om inzendingen zonder opgaaf van redenen te weigeren.

zondag 23 september 2007

Statenfractie CDA bezoekt Innoforte (2)

Een snel antwoord van het CDA in Rheden. Bert de Boer had geheel in de lijn van de partijdiscipline de hete aardappel doorgeschoven naar fractievoorzitter Hein de Gooijer.
Onderstaand de reactie op mijn verzoek.

Beste Theo,
Bedankt voor je reactie op ons persbericht waarin wij melding maken
van een bezoek van onze statenfractie aan Rheden.

Een onderdeel in dit bezoek is een bezoek aan Innoforte. De gespreksonderwerpen zijn: presentatie van de bouwplannen; ervaringen met de invoering WMO en bezoek aan het Jagthuis.

De problematiek v.w.b. de personele gevolgen bij het uitgevoerde fusietraject is een interne aangelegenheid waar de politiek niet in kan en mag treden.

Het CDA is een groot voorstander van het leggen van verantwoordelijkheden op het juiste niveau. Het zgn. subsidiariteitsbeginsel.

Voor de belangenbehartiging van personeelsleden hebben we in ons land de vakbonden die zeer goed in staat zijn om deze belangen te behartigen.

Wij willen dan ook niet treden in de bevoegdheden en verantwoordelijkheden van het personeelsvertegenwoordigend overleg en die van de vakbonden.

Hartelijke groet,
> heindegooijer.

====================================================================
Beste Hein

Brandt je vingers nie! en bezie alleen de buitenkant!

Ter overdenking:
Mattheüs 23 [1 v.] Alzo ook schijnt gij wel den mensen van buiten
rechtvaardig, maar van binnen zijt gij vol geveinsdheid en
ongerechtigheid.

Romeinen 2 [2 v.] Maar naar uw hardigheid, en onbekeerlijk hart,
vergadert gij uzelven toorn als een schat, in den dag des toorns, en
der openbaring van het rechtvaardig oordeel Gods

jullie toegenegen,
Mattheüs Theodorus Kooijmans.

==================================================================
Beste Bert en Hein,

Ik heb vergeten jullie te bedanken voor de zeer snelle reactie.

Bij deze!!! Bedankt!.

hartelijke groet,
Theo

7 opmerkingen:

  1. Dus toch niet slim ik vermoedde het al.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat vind jij dan slim? Leg me dat eens uit.

    Ik denk dat het wel degelijk nut heeft. Zie daartoe ook mijn reactie op het eerste bericht.
    Ik had echt niet verwacht dat het CDA mijn verzoek zou honoreren. Het gaat erom dat de politiek zich er van bewust is dat er onder de oppervlakte meer gebeurt.
    Ik zal trouwens mijn reactie op het vorige bericht hier ook plaatsen
    ================================
    Een van mijn ercaties op het vorige bericht "Statenfractie CDA bezoekt Innoforte"
    ================
    Denk je soms dat ik deze reactie van het CDA niet had verwacht? IK ben wel eens te goed van vertrouwen maar zo naïef schat je me hopelijk niet in.
    Het gaat erom dat ook de politiek (in dit geval het CDA) zich ervan bewust is dat er meer is dan alleen een bestuursttafel. Dat hun kiezers hard aan het werk zijn om die gesprekken überhaupt mogelijk te maken.
    En hoezo objectief? Als een politieke partij zegt op te komen voor de medemens en mededogen hoog in het christelijke vaandel uitdraagt dan ben ik toch echt wel op de juiste plek. De onrust op Innforte heeft ook zijn weerslag nara de bewoners.
    En ook daarvoor zegt het CDA zelf zich verantwoordelijk voor te voelen.
    Dus hoezo objectief? En wat zijn dat dan voor gedragsregels? Waar ligt vast dat dit een vernatwoordelijkheid van de vakbond is? En dat de politiek zich er niet mee moet bemoeien? En wat als de vakbond zegt van niets te weten terwijl de reacties op Innoforte Help!! en deze weblog wel anders uitwijzen.
    Nee, de politiek (het CDA incluis) gedraagt zich als Pontius Pilatus.
    Men wil de vinger sniet branden. Want dat kost stemmen. Niet de ideologie of het gedachtengoed is het belangrijkst maar het aantal stemmen. Want stel je voor dat je 'n zeteltje zou verliezen.
    Het partijprogramma is puur marketing. Wat willen mensen horen en wat niet.
    Dus bij de volgende gelegenheid dient de politiek weer geïrriteerd te worden. Opdat ze niet vergeten.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Typisch CDA. Zelf je kont niet branden en anderen op de blaren laten zitten. Wat kan die groep oudjes in Velp hen schelen! Wel mooie praat, maar geen goede daad.

    Je weet in ieder geval waar je vrienden NIET zitten. En dat geldt trouwens ook voor de PvdA.
    Pluche plakt nu eenmaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Misschien zelf de politiek weer ingaan?
    Dan wel eerst de kiezers overtuigen, maar ik zou een poging wagen.
    Wie niet waagt wie niet wint.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat is wel de bedoeling Ik nog over aan het denken.
    De middelen zijn een probleem. Ik kan niet op tegen het reclame-budget van de bestaande partijen. Dat is de afgelopen verkeizingen gebleken. Ik had € 500 euro bij elkaar geschraapt. En ik had de naam van de partij niet mee. Andere partijen hadden duizenden euro's te besteden. Wim Pieper van Gemeentebekangen vertelde me destijds dat de partij zo'n 8.000 tot 10.000 euro in de verkiezingscampage te ebsteden had. Sponsors!!

    Ik wil wel een nieuwe poging wagen. Heb ik o.a. een goede naam nodig. Ideeën welkom.
    Overigens bevalt me de weblog ook goed. Kan ik veel van mijn kritike op kwijt.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. En je bent van de straat toch.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Daar heb ik de politiek niet voor nodig. Er moet ook nog brood op de plank komen. En mijn werk doe ik met veel plezier.

    BeantwoordenVerwijderen