Geef uw mening!
Stuur uw brieven, foto's, afbeeldingen, filmpjes of cartoons naar
theo.kooijmans@gmail.com
Maak het niet te bont. De redactie behoudt zich het recht voor om inzendingen zonder opgaaf van redenen te weigeren.

zondag 30 november 2008

Voorlopige zetelverdeling Waterschap Rijn en IJssel

Bij Waterschap Rijn en IJssel waren 22 zetels voor de categorie ingezetenen te verdelen. Zo'n 120.000 stembiljetten (ca. 25%) werden ingestuurd.

Ik moet bekennen dat mijn stem er niet bij zat. Ik had het stembiljet wel ingevuld maar was al enkele keren vergeten om die op de post te doen. Tot het te laat was.

Dat scheelt een stem voor plaatsgenoot Jaap Boehmer. Maar ja, ik denk dat het voor Jaap niet veel uitmaakt. Hij stond geloof ik toch op een nagenoeg onverkiesbare plek. En hij kan zich nu weer concentreren op de Rhedense gemeenteraad.

Het CDA kwam met vijf zetels als winnaar uit de bus. Op de voet gevolgd door Water Natuurlijk en de PvdA die ieder vier zetels wonnen. Ik weet niet hoeveel stemmen iedere partij precies kreeg maar per zetel waren er een kleine 5500 stemmen nodig.

De lokale lijsten kwamen niet aan de bak. Die kunnen een volgende keer beter samen een lijst opstellen.

Onderstaand de voorlopige zetelverdeling voor de ingezetenen.
Klik op de afbeelding om te vergroten.

De grondgebonden (geborgde) zetels werden verdeeld/aangewezen door Het Bosschap, de Kamers van Koophandel en de LTO. De totale zetelverdeling (30 stuks) ziet er als volgt uit.
Klik op de afbeelding om te vergroten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten