Geef uw mening!
Stuur uw brieven, foto's, afbeeldingen, filmpjes of cartoons naar
theo.kooijmans@gmail.com
Maak het niet te bont. De redactie behoudt zich het recht voor om inzendingen zonder opgaaf van redenen te weigeren.

zondag 31 augustus 2008

Je maintiendrai

De Soerense ondernemer Rick van den Enk kan van de gemeente een dwangsom van 2000 euro tegemoet zien als hij zijn “illegale” reclamezuil niet verwijderd. Er stond al een stuk in het Streekjournaal en Bob Bouhuijs stuurde me ’n mailtje waarin hij om aandacht vroeg. Ik ben er eens een kijkje gaan nemen.

Ik schrok me werkelijk een hoedje. Dit kan echt niet. De zuil is met de kleurstelling weliswaar perfect aan de omgeving aangepast maar regels zijn regels nietwaar. Het bord is wel 50 (zegge: vijf-tig) centimeter te hoog. Ik adviseer de omwonenden om direct een stichting in het leven te roepen die deze misstand aan de kaak stelt en de gemeente dwingt tot handhaven.

Volgens de gemeente past de reclamezuil niet in de omgeving. Allemaal gelul natuurlijk.

Op iets meer dan tien meter bij de reclamezuil van Rick vandaan trof ik onderstaande verfraaiing.


Moet u voor de grap eens opletten als u over de Rhedense wegen rijdt. Honderden en nog eens honderden borden, bordjes en reclameuitingen zult u tegenkomen. Niet alleen verkeersborden maar voor van alles en nog wat wordt een bord geplaatst. En daar laat vooral de gemeente zich niet onbetuigd. Het leeuwendeel daarvan past volgens mij niet in de omgeving. Als de gemeente een kuiltje graaft dan moet daar absoluut een groot bord bij geplaatst worden dat jaren blijft staan.


Onderstaand nog zo'n voorbeeld van goed in de omgeving passende uitingen.


En de overheid mag natuurlijk wel breed uitmeten waar ze mee bezig is. Past allemaal perfect in het straatbeeld.


En wat dunkt u? Past de reclame voor Riviersteen zo goed in de omgeving?
Maar ja, dat moet je kunnen lezen vanaf de top van de Posbank. Da's ook weer waar.


Laat de gemeente eerst maar eens beter zijn best doen op de wegomlegging om Laag Soeren of het vrachtautoverbod. En maak nu eens kloppende rekensommetjes voor Hart van Dieren. Met ondernemertje pesten wordt de incompetentie van deze gemeente echt niet gemaskeerd.

Integendeel, het legt er juist de nadruk op.


Gewoon laten staan dat bord Rick. Of is er soms een andere reden waarom de gemeente jou wil pakken? Heb je je soms bemoeid met Nimmer Dor, de rondweg of het vrachtautoverbod?


Nog 'n uitsmijter dan. Op de terugweg vanuit Laag Soeren kwam ik onderstaand bord tegen. Op de Harderwijkerweg ter hoogte van de Beverodelaan.
Galgenhumor! Over smakeloosheid gesproken!

5 opmerkingen:

  1. Ik ben het helemaal met je eens. Het gaat wat mij betreft met name om de inconsistentie van het gemeentelijke beleid. De eigen propagandaborden (zie bijv. Riverstone) zijn werkelijke dissonanten in het landschap, maar omdat het hier gaat om het verkopen van het gemeentelijke beleid blijven ze onverkort het landschap ontsieren.

    Voor zover ik weet hebben de buren van Rick niet geklaagd over het bord. Het verbod en de dwangsom zijn puur gemeentelijke initiatieven.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Allereerst bedankt voor steun Theo.
    Ik sluit mij helemaal aan bij jou gedachtengang. Ook ik vraag mij af wat deze gemeente bezielt om over 50 cm en een onacceptabele kleurstelling te vallen, het gaat werkelijk waar nergens over. Maar ja laten staan en vervolgens €2000,- moeten betalen is ook zoiets. Ik zal het eens proberen met een nieuwe bouwaanvraag 50cm lager eens kijken of het dan wel acceptabel is. Aan de kleurstelling kan ik niks veranderen die maakt nou eenmaal deel uit van ons logo en dat zal ook zo blijven.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Rick,

      Ben het helemaal met je eens. Het gemeentelijk beleid gaat echt helemaal nergens over. En laten de heren en dames in de Steeg, zich eens druk gaan maken om belangrijkere zaken, als ondernemers pesten. Zij snappen nog steeds niet, dat "in Nederland wordt het geld verdiend door de ondernemers" en niet door de overheden. Die kosten overigens alleen maar geld.

      Verwijderen
  3. Als je in de gemeente rondkijkt zijn er volgens wel meer voorbeelden te vinden reclamezuilen in tuinen die dan niet aan de regeltjes voldoen.
    Daar heeft ook verder niemadn last van. Alleen de regelneven van de gemeente. Als de gemeente lastig blijft doen zou je de raadsfracties van de politieke partijen eens kunnen benaderen.
    Maar ik hoop dat de gemeente verstandig is en zich met echt belangrijke zaken gaat bezighouden in plaats van zich hiermee belachelijk te maken.
    Ik zal je naam trouwens ook even corrigeren.

    BeantwoordenVerwijderen