Geef uw mening!
Stuur uw brieven, foto's, afbeeldingen, filmpjes of cartoons naar
theo.kooijmans@gmail.com
Maak het niet te bont. De redactie behoudt zich het recht voor om inzendingen zonder opgaaf van redenen te weigeren.

vrijdag 12 februari 2010

Declaraties B&W Rheden

Heb toch maar even een dossiertje aangelegd over de declaraties van het Rhedense college van B&W in 2008. Om het nog even aan de vergetelheid te ontrukken.

Aanleiding is een onschuldig Twitter-berichtje van iemand die meldde dat hij nog even bij de wethouder een glas ging drinken. Ik dacht: als dat maar niet op kosten van de "zaak" is.

In Lingewaard moest burgemeester De Vries zich verantwoorden.

Daar heb ik in Rheden nog niks van gemerkt. Doet de raad daar nog wat aan?

Bijgaand de linkjes naar de artikelen op deze blog over deze declaraties.

Gelders kampioenschap declareren: We are the champions (21 augustus 2009)
Rhedens college van B&W verslaat alle andere Gelderse gemeenten met declaraties.

Declaraties B&W Rheden zijn fors (20 augustus 2009)

Dit is het laatste couplet, ik heb 'n potje met vet, al op de tafel gezet,.. (19 augustus 2009)

En we gaan nog niet naar huis, nog lange niet, nog lange niet (18 augustus 2009)

Dat gaat naar Den Bosch toe zoete lieve meid.. (16 augustus 2009)

Dat gaat naar Den Bosch toe, zoete lieve Gerritje.. (14 augustus 2009)

De paden op, de lanen in.. (13 augustus 2009)

Declaraties 2008 van B&W van de Gemeente Rheden (12 augustus 2009)

10 opmerkingen:

  1. Declaraties is sinds wethouder Ap al een heikel punt en daarvoor ook. De arme ziel had geen rijbewijs en met een skelter mocht hij niet op de weg. Wat een pech. Soms leek het of de parkeerplaats van het gemeentehuis een taxi standplaats was. In 2009 kwam mij bij toeval een taxi onkostendeclaratie onder ogen. Een wethouder liet zich twee keer heel kort achtereen binnen de gemeentegrenzen vervoeren en naar Arnhem. Heel vreemd want de betreffende wethouder heeft eigen vervoer.
    En niet te vergeten de wekelijkse kosten van het prachtige boeketbloemen dat wekelijks de kamer van onze burgermoeder siert.
    Het is slechts een klein topje van de ijsberg.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoe zit dat met de periode dat jij wethoduer was? Is er ook een overzicht van het jaar 2006?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Theo, Een totaal declaraties overzicht over 2006 van het toenmalig college is mij niet bekend. RTL 4 heeft in 2009 wel declaratie overzichten opgevraagd en geannomiseed gekregen. RTL 4 heeft het gepubliceerd. Dit was op 9 juli 2009. Hierna de link:
    http://www.rtl.nl/actueel/rtlnieuws/search/index.xml?q=declaraties+gemeenten&t=article&t=video&zoek.x=25&zoek.y=11

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja, een declaratieoverzicht overzicht staat ook in mijn berichtjes Wim. Ik wil graag weten hoe dat in 2006 was. Toen jijzelf wethouder was. Juist vanwege je commentaar op het declaratiegedrag van het college. Was dat lager of hoger dan in 2008? Hoeveel geld werd door wie cq aan wie uitgegeven. Reizen en tripjes, scholing, feesten en partijen etc.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Theo, Helaas is het mij onbekend. Zou het graag zeggen. Heb wel een eigen km overzicht. Voor mij geen enkel probleem die te plaatsen. Totaal overzicht gereden kilometers april t/m december 2006

    April 183
    Mei 378
    Juni 1193
    Juli 268
    Augustus 389
    September 845
    Oktober 332
    November 477
    December 357
    TOT.AANTAL KM 4422

    Rheden, 31 december 2006
    J.W.F. Pieper
    Ik deed vrijwel alles met eigenvervoer. Voor verder weg een paar keer de trein.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Theo, Voor mij hield ik alles bij. Als voorbeeld april.
    Klik op deze link april 2006:
    F:\DATA\GB\Wethouder Wim\Wethouder Wim 2006\Gereden kilometers voor bezoeken etc\April 2006.doc

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zulke linkjes werken alleen op je eigen computer Wim, niet op internet.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Theo, Dat is shit. Bedankt voor de tip. Probeerde het eerst te plakken maar werd onleesbaar.
    Zal kijken of het anders kan bijvoorbeeld mijn blog.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Kan het je wel iets makkelijker maken. Als je de document(jes) naar me mailt dan kan ik ze wel scannen of overzichtelijk in een overzicht zetten en vervolgens op de blog plaatsen hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Is ontvangen Wim. Ik maak er plaatjes van die op jouw en mijn blog kunnen.

    BeantwoordenVerwijderen