Geef uw mening!
Stuur uw brieven, foto's, afbeeldingen, filmpjes of cartoons naar
theo.kooijmans@gmail.com
Maak het niet te bont. De redactie behoudt zich het recht voor om inzendingen zonder opgaaf van redenen te weigeren.

donderdag 17 september 2009

Erfrecht

Door: Joop Zijlstra

Een kop in Trouw: ‘Kritiek op loon van koningin’.

De kritiek komt van de hele oppositie.

Eindelijk zou ik zeggen. Toch lijken me de kosten van het koninklijk huis niet het meest belangrijk.

Ik verbaas me er over dat de hoogste post in ons land bij erfrecht toevalt aan één familie. Dát moet het onderwerp van bespreking zijn, lijkt me. Niet alleen bij de oppositie, maar ook bij de regeringspartijen.

In een democratisch land dient de functie van staatshoofd in principe open te staan voor iedereen. In een democratisch land moeten wij hem of haar kunnen kiezen. Niet bij acclamatie maar in normale verkiezing.

Zolang daarvan geen sprake is loopt ons land achter. Wat mij betreft komt er een spoedig einde aan de bordesscène als toppunt van discriminatie.

Joop Zijlstra
Ellecom

Geen opmerkingen:

Een reactie posten