Geef uw mening!
Stuur uw brieven, foto's, afbeeldingen, filmpjes of cartoons naar
theo.kooijmans@gmail.com
Maak het niet te bont. De redactie behoudt zich het recht voor om inzendingen zonder opgaaf van redenen te weigeren.

zondag 24 februari 2008

De complimenten

In de krant vrschijnen de laatste tijd regelmatig artikelen die je kunt beschouwen als reactie op eerdere berichten op mijn weblog. Vandaag ook weer.

In de Gelderlander stond een interview met de duo-voorzitters van zwemvereniging PFC (Poseidon Flamingo’s Combinatie). ’n Prima club trouwens. Mijn zoon heeft er jarenlang met veel plezier aan waterpolo gedaan.

Laatst schreef ik dat wethouder Elsenaar eens aan het werk moest gaan met zijn zwembadvisie. Hij is naar mijn idee inhoudelijk veel te onzichtbaar.

Ik wordt op mijn wenken bediend. In de krant laten de zwemclubvoorzitters optekenen “Wethouder Hans Elsenaar is goed bezig”(..)”Hij werkt aan een behoeftenstudie en het beeld dat wij ervan krijgen is heel constructief en positief”.

Kijk, dat doet mij deugd. Als Elsenaar mij op deze manier wil antwoorden vind ik dat prima. Als hij zo wil laten zien dat er wel degelijk gewerkt wordt aan die visie en vooral als hij de wens van PFC en de andere zwemverenigingen voor een goede sportaccomodatie vervult dan krijgt hij van mij een pluim op z’n hoed. ’n Hele grote!

Maar dan blijft de vraag. Hoe werkt het mechanisme nu. Vindt een journalist inspiratie op mijn weblog en gaat op zoek naar een mooi artikel, heeft iemand in het gemeentehuis de taak op zich genomen om mijn weblog af te speuren en op “subtiele“ wijze “antwoorden” te regisseren of is het allemaal gewoon toeval?

Ik beschouw het als ’n compliment. Politiek Rheden wordt serieus genomen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten