Alternatief 2b: H1-W2-K2
Kostenraming: € 62,7 miljoen excl. BTW
Een gelijkvloerse kruising van de Hardewijkerweg en de Wilhelminaweg met het spoor en de N348.
Voor het langzame verkeer wordt een tunnel aangelegd onder het spoor en de N348 door, evenwijdig aan de Harderwijkerweg.
Ter plaatse van de Wilhelminaweg wordt een ongelijkvloerse kruising aangelegd met een verdiepte N348 (verschil met 1A)
Ter hoogte van de Molenweg/Enkweg wordt de N348 iets opgetild zodat het mogelijk is hier een lamgzaamverkeerstunnel onder de weg door te leggen.
Eventueel dienen de woningen aan de oostzijde van de Burg. Willemsestraat te worden verwijderd in het kader van leefbaarheid.
Het verschil met alternatief 2a:
Een nieuwe kruising aan de oostzijde van het kanaal met een spoortunnel en een brug over het kanaal om weer aan te sluiten op de Kanaalweg (K2)
Voordelen
+ Goede doorstroming van het regionale verkeer op de provinciale weg
+ Goede noord-zuid verbinding ter plaatse van de Wilhelminaweg
+ De leefbaarheid in de Burg. Willemsestraat wordt verbeterd
Nadelen
- Ruimtelijk geen verbetring van de bestaande situatie
- Ter plaatse van het stationsgebied verdiept de N348 zich, wat funest is voor de ruimtelijke kwaliteiten van het stationsgebied
- Kruising Harderwijkerweg met N348 is minder toekomstvast dan de oplossingen met verdiepte ligging
Klik op de afbeelding om te vergroten.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten