Geef uw mening!
Stuur uw brieven, foto's, afbeeldingen, filmpjes of cartoons naar
theo.kooijmans@gmail.com
Maak het niet te bont. De redactie behoudt zich het recht voor om inzendingen zonder opgaaf van redenen te weigeren.

zaterdag 10 oktober 2009

Journaal

Aan een Google-blog kun je allerlei toepassingen toevoegen. Er zijn inmiddels honderden van deze zogenaamde “gadgets” beschikbaar. Aan de linkerzijde van de blog heb ik twee nieuwsrubrieken toegevoegd. Een met berichten die betrekking hebben op de plaatsen aan de Veluwezoom en een met het thema spoor. Via trefwoorden kun je zo’n rubriek zelf samenstellen. Eens kijken of het iets toevoegt.

Omdat Google wereldwijd overeenkomsten met de trefwoorden zoekt zit er onvermijdelijk ook veel tussen dat voor mijn blog niet van belang is. Het trefwoordje “Arnhem” geeft bijvoorbeeld niet alleen nieuwsresultaten uit onze buurgemeente maar ook zaken die spelen in andere werelddelen zoals het Australische Arnhem Land. Ook Velp komt veel voor en bij Dieren kunt u zich voorstellen dat er nog veel meer naar boven komt dat niets met “Ons Dorp” te maken heeft. Ook bij Doesburg kwam er eerst van alles bovendrijven behalve nieuws over het stadje aan de IJssel zelf.

Soms levert het verrassende, aardige berichtjes over heel andere zaken zoals (vandaag) het feit dat ene Anne van Vulpen was drie kinderen succes had in Laag-Soeren. Het bleek om kinderen van een paard, Cantos, te gaan. Maar tussen alle pulp zitten ook wel relevante berichtjes. Ik laat de rubriek er voorlopig op staan.

Via het spoorjournaal blijven we ’n beetje op de hoogte van alle ontwikkelingen rond het spoor. Hopelijk ‘vang” ik daarmee de belangrijkste berichten over de rijksplannen.

Ik heb ook wat ruimte gemaakt. De staatsschuldmeter en de nieuwsticker zijn verwijderd en de zoekfunctie heb ik verplaatst.

Laat me eens weten of u de journaals op prijs stelt. Ik hou me aanbevolen voor suggesties. Graag relevante zoekwoorden die zo u uniek mogelijk zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten