Geef uw mening!
Stuur uw brieven, foto's, afbeeldingen, filmpjes of cartoons naar
theo.kooijmans@gmail.com
Maak het niet te bont. De redactie behoudt zich het recht voor om inzendingen zonder opgaaf van redenen te weigeren.

donderdag 18 februari 2010

Waarover praatten zij?

Eergisteren was er (plots?) een besloten raadsvergadering. Waarover praatten zij? Was het over Biotex?

Rudi Klein Herenbrink, kandidaat-raadslid voor het CDA, dacht op Twitter dat het ging over de notulen van de (ook al besloten) raadsvergadering waarin het advies van de herbenoeming van burgemeester Van Wingerden aan de orde kwam. Hoe kan Rudi dat weten? Hij zit niet in de raad. Hebben zijn CDA-partijgenoten soms uit de school geklapt tegenover Rudi?

Wim Pieper oppert dat het gaat over zijn bezwaarschrift tegen de procedure van de herbenoeming. Ook Wim zit niet in de raad. Hebben zijn partijgenoten van Gemeentebelangen hun mond tegenover Wim voorbijgepraat?

Een mysterie is het in ieder geval. Ik denk dat het inderdaad over de herbenoeming ging. Volgens mij is het advies van de raad over die herbenoeming NIET unaniem. Ik schat een aantal dissidenten in de raad die een tweede termijn voor Van Wingerden niet zien zitten. Maar wie zijn dat? Zitten die in de hoek van de PvdA? Van Gemeentebelangen? De SP?

Volgens mij is er wel een raadsmeerderheid die VOOR herbenoeming is maar ook een aanzienlijke minderheid die TEGEN een tweede termijn voor Van Wingerden is. Een verdeeld advies?

Zit het advies niet strak in ’t pak? ‘ns Kijken hoe de Commisssaris van de Koningin daarmee omgaat. Of heeft de CdK al geantwoord? Werd juist dat besproken? Moeten er dingetjes worden overgedaan

3 opmerkingen:

  1. Hoi Theo,

    Mijn stappen tegen de (hele) gemeenteraad is mijn eigen actie.
    Ik kan mij niet verenigen met de hele gang van zaken bij herbenoeming. Vandaag is van de rechtbank bericht gekomen dat mijn verzoek om een voorlopige voorziening te treffen ontvangen is. Vreemd en ongepast dat Klein Heerenbrink (CDA) hierover schrijft.
    Hierover schijnt eergisteren een besloten vergadering te zijn belegd.Zie mijn blog ook bij 'Duisternis'.
    Wil uitdrukkelijk stellen dat ik over beslotenheid of de inhoud van een besloten vergadering met geen enkel raadslid contact had.
    Aan lichaamshoudingen te zien schijnen raadsleden (behoorlijk) boos op mij te zijn. Dat is onnodig want zij zijn de oorzaak.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zag dat Klein Heerenbrink (CDA) hierover niet schrijft. Excuus.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zag dat Klein Heerenbrink (CDA) hierover niet schrijft. Excuus.

    BeantwoordenVerwijderen