Gedeputeerde Conny Bieze (VVD) is de opvolger van Marijke van Haaren (CDA). Dat kan per definitie geen verslechtering zijn maar dat wil nog niet zeggen dat het een verbetering is. Dat bewijst haar keuze voor variant 3-kort. Die voorziet in een korte tunnelbak waardoor de directe oversteek over de Burg. De Bruinstraat van de Spoorstraat in Dieren-Zuid naar de Wilhelminastraat aan de noordzijde wegvalt. Een verscherping van de tweedeling van Dieren.
Daarmee volgt Bieze als een blind paard het spoor van Van Haaren. Opnieuw worden de belangen van de Dierense bevolking achteloos opzij geschoven. Bij Van Haaren kon je daarvan uitgaan. Van Bieze had ik meer inlevingsvermogen verwacht.
De gemeente Rheden steunt de Dierense wens voor de variant 3-lang. Een langere tunnelbak met daaroverheen de oversteek tussen de Spoorstraat en de Wilhelminastraat. Dat kost 3,8 miljoen euro extra. De gemeente wil daar 1,8 miljoen euro aan bijdragen.
Ik verwacht dat de lange tunnelbak het gaat redden. Maar! Eerder was er spraken van een verschil van 13 miljoen euro. Zit dat verschil soms in de keuze voor de aansluiting van N348 op de Kanaalweg westelijk of oostelijk van het kanaal? Terwijl miljoenen worden uitgegeven om de graspollen van Hof te Dieren dichter bij het spoor te leggen worden aan de andere kant van Dieren, aan de Burg.Willlemsestraat, mensen uit hun huis gejaagd om plaats te maken voor de verbinding met de Kanaalweg. Da’s goedkoper dan een aansluiting voorbij de sluis. Waarom hoor ik daar niets meer over?
Geen opmerkingen:
Een reactie posten