Geef uw mening!
Stuur uw brieven, foto's, afbeeldingen, filmpjes of cartoons naar
theo.kooijmans@gmail.com
Maak het niet te bont. De redactie behoudt zich het recht voor om inzendingen zonder opgaaf van redenen te weigeren.

zaterdag 20 oktober 2012

Afdoening Brieven Veelschrijvers - Ramon Barends


Met het voorstel  “Afdoening Brieven Veelschrijvers”  leken Gedeputeerde Staten het vooral gemunt te hebben op Joop Zijlstra. Maar GS laten zich de bijvangst niet ontgaan. Er dreigen meer slachtoffers. Het staat ook zo raar om het bij één klokkenluider te laten. Iedere “veelschrijver” is op dit moment daarom  welkom bij GS. Extra linten om het cadeautje van VVD-gedeputeerde (en plaatsvervangend Commissaris van de Koningin) Markink aan Provinciale Staten.

Een van degenen die nader kennis mogen maken met de actie “Papier Hier” is Nijmegenaar Ramon Barends.  

Het bijzondere aan Ramon Barends is dat hij goed lijkt te liggen bij Provinciale Staten. Zo levert hij op verzoek van Provinciale Staten actief een bijdrage aan het jaarverslag 2012.  En hij heeft ook prettige contacten met gedeputeerden, statenleden en de griffie (zie de mail van Bob Roelofs, griffier Provinciale Staten). 

Helaas .. de vrienden bij GS blijken van de valse soort!

Ramon mailde me het volgende:

Niet alleen J. Zijlstra te Ellecom is het slachtoffer van het GS-voorstel aan PS over de veelschrijvers. Dank voor de posting, want hierdoor zag ik het al gisteren en heb ik actie ondernomen om er achter te komen of ik ook bedoeld wordt. Het antwoord is ja (zie onder).

Omdat ik naast met mijn eigen lokale partij ook nog via de Federatieve Onafhankelijke Partijen Gelderland - waar ook de GPR lid van is - met de provincie te maken heb is de passage over (semi-)politieke organisaties opgenomen. Daar worden de ONP en de FOPG mee bedoeld. Waanzinnig natuurlijk, en ik ga hier actie tegen ondernemen vanzelfsprekend.

Met vriendelijke groeten,
Ramon Barends
Hij reageerde op 17 oktober naar Provinciale Staten met onderstaande brief: 

Verrast.
Dat was ik door het antwoord van mevrouw Betty Bosman (bijage 1). Zij deelde mij mede dat ook ik -als persoon nog wel -volgens GS onder het regime wat aan u wordt voorgesteld om toe te gaan passen door de invoering van statenvoorstel  PS2012-755.

Juist in deze Statenperiode heb ik de contacten binnen en buiten de vergaderingen met Provinciale Staten en de griffie als prettig ervaren. Ook met de leden van Gedeputeerde Staten heb ik de contacten niet onprettig ervaren. Met de Commissaris van de Koningin, Clemens Cornielje, en met de gedeputeerden Jan Markink, Co Verdaas en Conny Bieze zelfs uitermate goed. Met Jan-Jacob van Dijk en Annemieke Traag is er nooit persoonlijk contact geweest, maar ook met hen heb ik geen negatief contact gehad.
Het GS-voorstel verraste me dan ook zeer. Toen ik via twitter geattendeerd werd op de website www.politiekrheden.nl waar over veelschrijverij in relatie tot de provincie Gelderland wordt gepubliceerd dacht ik eerlijk gezegd: dit gaat toch niet over mij.. .
Door de goede contacten met de griffie heb ik dat toch even gepolst. Het antwoord van de griffier, Bob Roelofs, spreekt heldere taal. Het voorstel van GS komt niet door signalen vanuit de griffie C.q. de Procedurecommissie (bijlage 2). Dat had ik ook niet verwacht, aangezien ik zelfs ben gevraagd om over mijn activiteiten op het HdP in de Statenvergaderingen een bijdrage te geven voor het Jaarverslag 2012! Met plezier heb ik die inmiddels geschreven, maar het plezier vergaat me nu wel.
Ik ga er vanuit dat u als Staten dit voorstel van GS niet zal aannemen, en als u het aanneemt het in ieder geval niet op de Onafhankelijke Nijmeegse Partij waar ik leiding aan mag geven, op de Federatieve Onafhankelijke Partijen Gelderland waar ik secretaris van mag zijn of op mij persoonlijk van toepassing zal verklaren.
Ik zie uit naar uw bericht en besluit.
Met vriendelijke groeten,
(ondertekend door Ramon Barends)


(Note Theo: ik heb de mailadressen uit onderstaande teksten verwijderd)


Bijlage 1
Antwoord van mevrouw Betty Bosman, mediator
   
Van: Bosman, Betty
Verzonden: woensdag 17 oktober 2012 13:34
Aan: Bosman, Betty
CC: Nijhof, Rene
Onderwerp: RE: Veelschrijvers voorstel GS

Geachte heer Barends

U behoort tot  de groep van personen die veelvuldig in contact treedt met de Provincie. Zowel mondeling als schriftelijk.
Het antwoord op uw vraag, of u tot de groep van zogenoemde veelschrijvers behoort, kan ik dus bevestigend beantwoorden.
Om u in de toekomst sneller en efficiënter van dienst te kunnen zijn, stellen wij in het Statenvoorstel onder meer voor de beantwoording en afhandeling van verzoeken, vragen etc van veelschrijvers zoveel mogelijk te centraliseren.
Is daarmee uw vraag voldoende beantwoord?
M vr gr
Betty 
Bijlage 2
Antwoord van de heer drs. Bob Roelofs, griffier 
Van: Roelofs, Bob 
Datum: 16 oktober 2012 15:53
Onderwerp: RE: Toch maar even...
Aan: "Lijst Ramon Barends, dé Onafhankelijke Nijmeegse Partij die luistert naar u!"
Hallo Ramon, meteen maar een reactie, zoals je natuurlijk ook van de griffie/mij gewend bent. Dit Statenvoorstel is buiten ons opgesteld, we hebben kennis genomen van dit GS-initiatief en wachten nu de behandeling verder af. Ik begreep dat Betty Bosman de schrijfster van het stuk is, dus ik adviseer je tot haar te richten.

Met vriendelijke groeten,
Bob Roelofs

Bob Roelofs | Griffier | provincie Gelderland | T 026 359 85 58 |


========================================================================

1 opmerking:

  1. Over 'veelschrijvers' (wat een smerig woord!) is met Ramon veel mail contact geweest en nog. Klopt dat wij als Groep Pieper-Rook lid zijn bij de FOPG.
    Waar haalt Betty durf vandaan om te zeggen in de toekomst (veel)schrijvers sneller en efficiënter zoveel mogelijk van te dienst? Wat moeten we met ‘zoveel mogelijk’? Daar kan GS alle kanten mee op. Waarom zegt GS gewoon niet we hebben zoveel last van sommige schrijvers? Ze hinderen ons.
    Kom op GS het hoeft vaak niet moeilijk te zijn. Geef duidelijk antwoorden en zeg vooral echt hoe het is en/of draai er niet omheen.
    Doe niet zo (erg) moeilijk bij inzien dossiers. Ik weet nog goed hoe het ging bij inzien dossiers toen sluiting ziekenhuis Velp speelde. Al het mogelijke moest worden gedaan om stukken in te zien. Met kunst en vliegwerk lukte het.
    Betty vraag eens bij GS hoe het hele voortraject echt ging bij bundeling weg en spoor op landgoed Twickel bij Traverse Dieren. Als er echt eerlijk antwoordt komt (wat ik betwijfel maar geef ze graag kans) hoe het wel is gegaan! Kom op GS pakt de handschoen op en doe het!!

    BeantwoordenVerwijderen