Geef uw mening!
Stuur uw brieven, foto's, afbeeldingen, filmpjes of cartoons naar
theo.kooijmans@gmail.com
Maak het niet te bont. De redactie behoudt zich het recht voor om inzendingen zonder opgaaf van redenen te weigeren.

donderdag 1 mei 2008

Voortgang poll nieuwe lokale partij

Tot nu toe hebben 43 bezoekers gereageerd op mijn vraag of ik een nieuwe partij moet oprichten.

Voor- en tegenstanders houden elkaar in evenwicht
21 bezoekers zijn vóór, 20 bezoekers stemden teuge. 2 mensen interesseert het niet.

Hebt u nog niet gestemd? Neem de moeite om uw mening te geven.

Ja of nee een nieuwe lokale partij?

Een onafhankelijke partij die zich inspant voor recht en rechtvaardigheid en die de burger bij belangrijke beslissingen een echte stem wil geven. Een partij die niet ondergeschikt is aan landelijke richtlijnen, die geen rekening hoeft te houden met de populariteit van landelijke politici en die het belang van Rheden op de eerste plaatst stelt.


Een partij met een fundamenteel kritische houding ten opzichte van het bestuur van deze gemeente. Een partij die zijn kaderstellende, controlerende en volksvertegenwoordigende rol serieus neemt.

Een partij met kleur.

En u krijgt mij er gratis bij.

2 opmerkingen:

  1. Is aansluiten bij de bestaande lokale partij geen optie? Bij Gemeentebelang kunt U goed werk doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Van dat goede werk ben ik volledig met U eens.

    Maar zo simpel ligt dat niet.
    Met sommige mensen van Gemeentebelangen kan ik prima door één deur, met anderen lukt dat minder goed.

    Ze hebben als mede-localo's altijd een plekje in mijn hart gehad maar Gemeentebelangen dreigt nu helaas een partij van dertien in een dozijn te worden. Een gezapige club die zich volledig conformeert aan en laat ondersneeuwen door de raadsfracties van de landelijke partijen. In mijn ogen is ze trouwens al zover.

    GB heeft zeker vers bloed nodig maar of ik dat nu zou moeten zijn? Ik weet 't niet. In een nieuwe partij kan ik mijn gedachten en ideeën volledig kwijt, inclusief mijn persoon.

    Zou ik die ruimte ook krijgen bij Gemeentebelangen? Welke garanties kan en wil Gemeentebelangen mij geven? Lijkt me nogal een probleem.

    Maar ja, je weet nooit hoe een koe een haas vangt. Ik ben altijd bereid om van gedachten te wisselen en naar concrete voorstellen te luisteren. Moeten ze wel heel erg snel zijn.

    Misschien is de omgekeerde weg ook een optie. Mensen die teleurgesteld zijn in Gemeentebelangen sluiten zich bij mij aan.

    BeantwoordenVerwijderen