Geef uw mening!
Stuur uw brieven, foto's, afbeeldingen, filmpjes of cartoons naar
theo.kooijmans@gmail.com
Maak het niet te bont. De redactie behoudt zich het recht voor om inzendingen zonder opgaaf van redenen te weigeren.

maandag 6 juni 2011

Koopzondagen

Door: Joop Zijlstra

Waarde raadsleden van de gemeente Rheden.


Alle zondagen koopzondagen . De stand in de strijd daarvoor is 13 – 13.
Eén raadslid bleef weg. Misschien rust nodig in het jachtige bestaan?


De vraag is van welk standpunt raadsleden uitgaan bij hun stemgedrag.
Voor mij is dat ook een vraag. Daarom heb ik bij het boodschappen doen in Dieren, al naar het uitkwam, een aantal gewone mensen gevraagd naar wat zij ervan dachten. Hun reacties brachten me tot het volgende.

Ik zou in uw plaats hebben gestemd voor de status quo: in ieder geval niet meer koopzondagen. Die devalueren het leven tot een genadeloze concurrentiestrijd, zonder de mogelijkheid om nog op verhaal te komen. Dat in die strijd de kleintjes het afleggen tegen de groten is een eenvoudige conclusie, tenminste als de politiek het niet opneemt voor die kleintjes. Zij zijn het die in deze kwestie de zorg nodig hebben van een redelijke overheid. De ‘groten’ redden het immers wel.

Joop Zijlstra, Ellecom
3 juni 2011

PS.Op de terugweg naar huis kwam ik langs de nieuwe brandweerkazerne in Dieren. Jammer dat die op de verkeerde plaats ligt. Dat zal mettertijd wel duidelijk worden. Het blijkt niet alleen aan de reacties van omwonenden.
Al in 2005 heb ik aan een raadscommissie mijn zorg erover uitgesproken. Niemand van de raadsleden reageerde, vaste prik .JZ.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten