Geef uw mening!
Stuur uw brieven, foto's, afbeeldingen, filmpjes of cartoons naar
theo.kooijmans@gmail.com
Maak het niet te bont. De redactie behoudt zich het recht voor om inzendingen zonder opgaaf van redenen te weigeren.

zaterdag 14 maart 2009

Hondenpoep (3)

Eind volgende week staan er volgens de gemeente in Velp Daalhuizen, Rheden, Ellecom en Dieren hondenpoepbakken.

Klik op de afbeelding om te vergroten.


Als er nu ook echt consequent gehandhaafd wordt dan moet het effect zichtbaar worden. Eens kijken hoe de gemeente dat denkt aan te tonen.

Zie ook de artikelen
Hondenpoep (2) (8 maart 2009)
Hondenpoep (25 september 2007 / 8 maart 2009)
Strijd tegen hondenpoep (10 oktober 2008)

22 opmerkingen:

  1. Het is nergens zo'n smerige boel wat de hondenpoep betreft als in Dieren rondom de speeltuin.
    Echt heel erg vies. Ik vraag me af of hier wel wordt gekontroleerd.
    En heel veel mensen die er de hond maar los laten lopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Da's 'n mooie opdracht voor al die milieucontroleurs.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik loop veel in het bos met mijn hond en hoor vanmiddag een verhaal.
    Een mevrouw liep afgelopen week in het vogelplantsoen in Dieren met haar hond.Het was een uur of elf 's avonds. Ze voelde zich helemaal niet op haar gemak omdat ze doorlopend achtervolgd werd door een groene auto waar twee mannen in zaten. Ze had het niet meer en is bij haar zwager naar binnen gevlucht. Die is gaan kijken en het bleken de milieu toezichthouders te zijn. Dit gaat toch te ver, dat je je gewoon bedreigd voelt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mileucontroleurs? Om 11 uur 's avonds? Lijkt me sterk.
    Maar als het verhaal klopt!

    Het gaat natuurlijk niet aan om de mensen de stuipen op het lijf te jagen. Ik raad aan: beklag doen bij gemeente.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Weet u waarom de gemeente in het gedeelte van Dieren tussen de spoorlijn en de Geitenbergerweg geen hondebakken plaatst?

    Niemand, ook de gemeente niet, kan die vraag beantwoorden.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat antwoordde de gemeente dan op uw vraag? En wie van de gemeente hebt u gesproken?

    Schrijf anders 'n brief of 'n mail aan de wethouder.
    Of nog beter, bel de wethouder rechtstreeks.

    (telefoneren naar gemeentehuis en vragen naar wethouder mevr. Tiemens (milieu). Als weth. Tiemens afwezig is vragen naar wethouder Elsenaar (wijk- en dorpsgericht werken))

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo Meneer Kooijmans,

    Ik woon in Dieren en heb 4 maanden geleden een bekeuring gekregen omdat mijn hond poepte en ik het niet opruimde. Ik kreeg een boete van 90 euro. Vanaf die tijd ruim ik het keurig op, geen probleem hoor. Het is gewoon even wennen. De controleur, de Hr. Jacobs, slingerde me meteen op de bon. Hij zei tegen me: we blijven niet aan het waarschuwen, iedereen wordt gelijk bekeurd. Maar waarom wordt er eigenlijk onderscheid gemaakt. Een collega van mij liep op zondagmiddag met zijn hond te wandelen, ook in Dieren en liet zijn hond poepen. Hij had de milieucontroleur niet gezien en liep door.( Ik weet niet of het ook de Hr. Jacobs was ) Gelijk stond de controleur naast hem met de auto. Hij dacht: dat gaat me geld kosten. Maar nee, hij kreeg een waarschuwing. Ik vind dit niet kunnen. Is het soms een beetje vriendjes politiek. Waarom moet de één betalen en de ander niet? Als de gemeente regels maakt moeten ze wel één lijn trekken. Wat vindt u hier van, het zit me behoorlijk dwars !!! En er zijn ook steeds dezelfde mensen die de hond niet aanlijnen. Volgens mij wordt daar ook niet op gecontroleerd.

    Met.vr.gr. 90 euro lichter!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Beste 90 euro lichter!!

    Als de omstandigheden zijn zoals u ze schetst dan deugt het inderdaad niet. Gelijke monniken, gelijke kappen.

    Als de een een bekeuring krijgt dan moet iemand anders voor hetzelfde feit ook een bekeuring krijgen. Als de gemeente dit niet consequent volhoudt dan krijg je onrecht. Het gaat niet aan om wel of niet bekeuren van de luimen van de controleurs af te laten hangen.

    Misschien moet u samen met die door u genoemde collega eens bij de gemeente aan de bel gaan trekken. Dan kan die collega verklaren dat hij/zij een waarschuwing kreeg terwijl u 90 euro lichter werd gemaakt. Ik weet niet of uw collega een vriendje van die controleur is maar dat kunt u hem/haar ongetwijfeld zelf vragen.

    Ik zou voortaan toch maar een schep en ’n zakje meenemen als ik u was. Die 90 euro groeien u ongetwijfeld niet op de rug.

    Sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik neem zeker een zakje mee, ik heb mijn lesje wel geleerd. Ik heb ook aan mijn collega voorgesteld om samen bij de gemeente aan de bel te trekken maar dat wil hij niet. Hij zegt: ik maak geen slapende "honden" wakker. straks krijg ik alsnog een bekeuring. En volgens hem kende hij die controleur niet. Maar het klopt van geen kant, zelfs een milieucontroleur is al niet eerlijk meer. Kan hij daar ook voor bekeurd worden ?!?!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Het probleem is waarschijnlijk dat u niet kunt bewijzen dat er van willekeur sprake is.

    Alleen als u met namen en rugnummers komt van mensen die wél en van mensen die níet bekeurd zijn nemen ze misschien actie. Of u moet dat samen met een of meer getuigen constateren.

    Als u dan uw beklag bij de gemeente doet dan neem ik aan dat die controleur op z'n donder krijgt.

    Maar dat zal niet eenvoudig zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Geachte Mijnheer Kooijmans,

    Ik liep afgelopen week met mijn hondje te wandelen in het vogelplantsoen in Dieren. Ineens kwam er een man op een fiets naar me toe. Hij vroeg of ik iets had misdaan omdat ik in de gaten werd gehouden. Ik wist niet waar hij het over had. Hij zei dat hij een eindje terug met de fiets langs een groene auto was gefietst waar 3 mannen in zaten. Degene die naast de chauffeur zat had een verrekijker buiten het raam en bleek mij in de gaten te houden. Ik werd heel bang en nerveus. Ik ben snel naar huis gegaan. later hoorde ik van iemand die ook bij mij in de buurt woont dat het de hondendrollen controleurs zijn geweest. Zij had ze ook al een keer met een verrekijker gezien. Ik heb altijd een zakje bij me en ruim het keurig op. Wat zijn dit toch voor mannen. Hebben ze geen vak geleerd, in ieder geval hebben ze geen mensenkennis. Ik las de verhalen op uw site en zag dat er al meer mensen de stuipen op het lijf zijn gejaagd. Ik ben zo benieuwd naar uw mening, ik vind dit gedrag in ieder geval niet normaal.

    Bij voorbaat dank voor uw reaktie,
    Met vr. gr. Onrustig baasje.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Beste Anoniem,

    Inderdaad 'n rare zaak. Ik zal later deze week op uw reactie reageren.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Later omdat ik nu even in een tijdklem zit. Ik moet vandaag nog wat stukken voor het Streekjournaal aanleveren. De zaak heeft zeker mijn interesse. De gmeente slaat weer eens door.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Later omdat ik nu even in een tijdklem zit. Ik moet vandaag nog wat stukken voor het Streekjournaal aanleveren. De zaak heeft zeker mijn interesse. De gmeente slaat weer eens door.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Geweldig zijn uw stukken in het Streekjournaal. Het eerste wat ik lees als het krantje in de bus valt.

    Sukses er mee !!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hallo Mijnheer Kooijmans,

    Geweldig, wat heb ik genoten van uw stukje in Het Streekjournaal !! Het was o.a. een reaktie op mijn inzending, naar aanleiding van de "drollenjagers "die mij met een verrekijker in het vizier hadden. U heeft het heel mooi geschreven, met veel humor. Inderdaad waren ze op jacht naar een "drollencrimineel " Helaas voor hen ben ik dat niet.
    Zou het ook nog eens zo ver komen dat deze stoere hondendrollen binken een echt jachtgeweer mogen dragen, zodat ze gelijk de trekker mogen overhalen als er iets ondeuglijks gebeurd !!

    Eigenlijk zijn het toch een stelletje zielige figuren die waarschijnlijk geen vak hebben geleerd.

    Maar ik wil u hartelijk bedanken en ik blijf u volgen. Zonder verrekijker maar wel met leesbril!!

    Groetjes, Iets rustiger baasje.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Dank voor het compliment. Ik hoop dat er in De Steeg een lichtje gaat branden

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Persoonlijk hoop ik dat de gemeente Rheden nog meer apv controleurs (en niet milieucontroleurs zoals hier genoemd) aan gaat nemen. Mijn kinderen komen steeds maar weer thuis onder de poep. Ik hoop dat ze nog veel bekeuringen uit zullen delen. Zet hem op!

    Mvg,

    A. van Vliet

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Als u 'n plek kent waar mensen het niet zo nauw met het opruimen van de hondenpoep nemen dan raad ik u aan om dat bij de gemeente te melden. Kunenn ze er gericht aandacht aan schenken.
    En asl er geen opruimbakken staan dat ook meteen even melden.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Reactie op het onrustige baasje;

    Hallo baasje,

    Uw reactie zegt in mijn ogen meer over uw intelligentie dan over die van de controleurs. Mensen om mij heen klagen steen en been over hondenpoep in 'hun' buurt, net als ik zelf. Ook ik ben in het bezit van een hond en ruim (net als u) de poep van mijn hond op. Ik erger mij aan hondeneigenaren die deze verantwoordelijkheid niet op zich nemen. Daarom ben ik blij dat er flink gecontroleerd wordt. Mij mogen ze bekijken met een verrekijker als dat hun werk gemakkelijker maakt. Vreemd dat u bang en nerveus wordt van deze ambtenaren die een goed doel nastreven, je zou bijna denken dat u iets te verbergen heeft. Ik ben blij dat ze bij mij door de straat rijden.

    Met vriendelijke groet,

    Een tevreden baasje

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hierbij even een reaktie op "een tevreden baasje"

    Er zijn blijkbaar mensen die niet verder nadenken dan hun ( korte ) neus lang is ! Dus............over intelligentie gesproken !!

    Ik heb totaal niets te verbergen maar er kan in een mensenleven iets zijn gebeurd waar je jaren later nog veel last van kunt hebben. Denk eens aan beroving of verkrachting. Is het dan vreemd als je met een verrekijker in de gaten wordt gehouden dat dan de angst van vroeger weer toeslaat !! Daar heeft u met uw grote verstand blijkbaar nog nooit bij stil gestaan.

    Groetjes, iets rustiger baasje.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ik ben het met bovenstaande schrijver helemaal eens !!!

    BeantwoordenVerwijderen