Geef uw mening!
Stuur uw brieven, foto's, afbeeldingen, filmpjes of cartoons naar
theo.kooijmans@gmail.com
Maak het niet te bont. De redactie behoudt zich het recht voor om inzendingen zonder opgaaf van redenen te weigeren.

donderdag 14 januari 2010

BrengRhedeninkaart.nl (2)

Dat BrengRhedeninkaart.nl intrigeert me.

Het is een creatieve aanpak. Een prima concept. Hardstikke goed.

Maar het is daarbij wel belangrijk wie er aan de touwtjes terkt. Ik heb vandaag voor de zekerheid aan BrengRhedeninkaart.nl nog maa even gevraagd of het een particulier initiatief is of dat de overheid, de gemeente of een politieke partij een vinger in de pap heeft maar daar trappen ze niet in.

Ik kreeg het volgende antwoord.
-----
Beste Theo

Het past niet in ons plan op dit moment verdere ins en outs te geven. Wij gaan voor de gemeenteraadsverkiezingen met de ideeƫn, problemen, etc naar de lokale politiek. Wij willen hen de gelegenheid geven op de specifiek onder de inwoners levende thema's inhoudelijk te reageren. Wij gaan deze info beschikbaar stellen aan de inwoners, zodat zij op basis hiervan kunnen zien/kiezen welke partij de beste oplossingen voor hun problemen heeft en/of het beste bij hen past. Wij willen hiervoor een bottum-up benadering en niet zoals zo vaak in de politieke praktijk gebeurt een top-down benadering onder het motto "wij weten wel wat bij de burgers speelt en wat goed voor hen is"....Wij streven ernaar dit platform maximaal effect te laten hebben op de gemeenteraadsverkiezingen!

Met vriendelijke groet,
Het Team Breng Rheden in kaart!
------

Nou daar moeten we het voorlopig mee doen maar ik blijf het vreemd vinden. We worden gevraagd onze mening te geven aan een anonieme club. Als straks blijkt dat het toch een initiatief is vanuit de politiek begrijp ik niet waarom dat niet van tevoren bekend wordt gemaakt.

Marketingtechnisch werkt het wel. In iedere geval bij mij.

Dat doet me denken aan die stunt met de Achterhoek. Weet u nog. Plotseling doken overal in Nederland borden op waarop de reisafstand naar de Achterhoek stond vermeld. Afzende onbekend. Juist het mysterieuze, het feit dat niemand wist wie die borden had geplaatst zorgde voor heel veel aandacht. Pas na 'n paar dagen bleek dat het Achterhoeks Bureau voor Toerisme achter de campagne zet en dat het was bedacht door communicatiebureau Abel. Het werkt wel. Ook hier.

Trouwens..welke bekende ex-wethouder die ook een communicatiebureau heeft zit er nu in de Achterhoek?

Maar...wacht 's effe. Echt iets voor Albert Lentink uit Dieren? De Industriƫle Club Rheden, een marketing/reclame/communicatiebureau of zou het toch van K13 komen?
Slaan de raadsvrouwen toe? Pakt het geitenwollensokken-collectief door? Daar acht ik ze eerlijk gezegd best toe in staat. Prima actie. Dat zou de raadsvrouwen pas goed op de kaart zetten.


Kom op mensen. Nou wel genoeg reclame voor jullie gemaakt. Vertel het me even. Ik zal het niet doorbrieven.

Ech nie!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten