Geef uw mening!
Stuur uw brieven, foto's, afbeeldingen, filmpjes of cartoons naar
theo.kooijmans@gmail.com
Maak het niet te bont. De redactie behoudt zich het recht voor om inzendingen zonder opgaaf van redenen te weigeren.

zaterdag 8 december 2007

Aangifte - Bijna maar nog niet helemaal


Vanmorgen ben ik bij de politie in Velp geweest om aangifte te gaan doen van schending van de geheimhoudingsplicht door de stuurgroep Hart van Dieren (en eventuele onbekenden).

Adriaan Dolk uit Dieren was zo goed om mij daarbij te vergezellen en om samen met mij deze aangifte te doen.

Helaas was ik van de week niet goed voorgelicht door de Arnhemse politie. Ik had verteld waarom ik aangifte wilde doen en men verwees mij daarvoor naar politiebuerau Velp waar ik ook op zaterdag aangifte zou kunnen doen.

Het politiebureau in Velp was vanmorgen bemand met twee agenten en een stagiair en je er kunt weliswaar ook op zaterdag aangifte doen maar alleen eenvoudige zaken kunnen direct behandeld worden. Capaciteit of expertise om een meer ingewikkelde aangifte te doen was er niet.

Het was even zoeken maar na enig overleg kwamen we er toch uit.

Een agente heeft een melding gemaakt die genoeg gegevens bevat om dit verder uit te diepen. Volgende week zoekt een coördinator uit wat er verder moet gebeuren. Het is blijkbaar erg complex en waarschijnlijk moet er ook recherche aan te pas komen. Daarna wordt een afspraak gemaakt om een en ander verder uit te werken in een aangifte.

In de loop van volgende week maken we een afspraak om de formele aangifte uit te werken.

Soms heb ik het gevoel dat ik er alleen voor sta. De steun van Adriaan Dolk deed me dan ook geweldig goed. Prima! Ik wil af en toe te snel en ram dan gewoon door maar hij kan op het juiste moment relativeren en brengt bijtijds rust. En hij had ook nog enkele waardevolle aanvullingen.

Maar goed!

Het gaat moeizaam maar stap voor stap komen we verder.

PS: Dit bericht liet even op zich wachten. Computerproblemen. Kan ik nu missen als kiespijn.

Voor het laatste nieuws zie Dossier Hart van Dieren
of ga naar de hoofdpagina van Politiek Rheden

Geen opmerkingen:

Een reactie posten