Geef uw mening!
Stuur uw brieven, foto's, afbeeldingen, filmpjes of cartoons naar
theo.kooijmans@gmail.com
Maak het niet te bont. De redactie behoudt zich het recht voor om inzendingen zonder opgaaf van redenen te weigeren.

vrijdag 26 februari 2010

Duurzaam of fake?

Bijgaande mail ontving ik afgelopen week.

"Deze week overkwam mij het volgende.

Een mij bekende uit Dieren vertelde mij, in het bijzijn van nog drie personen, het volgende:

Iemand bracht voor zijn bedrijf afval naar de verbrandingsoven in Duiven.
Daar aangekomen zag hij dat in plastic verpakt materiaal plat gewalst werd door een bulldozer. Desgevraagd antwoordde de daarmee doende man, dat dit verpakt asbest was.

Dat roept de vraag op waar dat vandaan komt? Toch niet (ook) uit Rheden, waar ambtenaren (ook mij) braaf stickers hebben geleverd om dergelijk afval af te kunnen voeren naar de gemeentewerf in dorp Rheden?

Vervolgens zag hij daar stapels ingezameld plastic zoals dat tegenwoordig afzonderlijk wordt opgehaald. Dezelfde bulldozer schoof zowel het verpletterde asbest als de zakken met plastic en het aangevoerde huisvuil tezamen de verbrandingsoven in.

Hem bevreemdde dit nogal en vroeg nog maar eens of dit altijd zo ging. De man op de bulldozer bevestigde dit!

Tenslotte vroeg hij zich in ons bijzijn af waarom de gemeente Rheden zich afficheert als groene gemeente terwijl haar huisvuil naar Drente wordt afgevoerd. Dat kost extra energie en geeft derhalve dito luchtvervuiling?!
"

Ik mag toch echt hopen dat dit verhaal niet klopt! Als dit verhaal klopt dan is de temperatuur van de bestuurlijke en politieke geloofwaardigheid van het Rhedense gemeentebestuur die toch al niet zo hoog was echt tot ver onder het nulpunt gedaald!

1 opmerking:

  1. Vrijwel is door mij exact hetzelfde verhaal gehoord. Stond eerst met mijn oren te klapperen. Nu deze meneer of mevrouw het schrijft moet ik constateren dat het klopt.
    Voor mij is het al onbegrijpelijk dat afval naar Drente gaat terwijl de gemeente bij de verkoop aan AVR een hele flinke pot geld gekregen heeft. Wat hebben wij daar als inwoners van terug gezien?
    Een teken hoe het college met ons omgaat. Schande! Hoop dat ze na lezen van het bericht en mijn reactie eindelijk uit de stoel komen.

    BeantwoordenVerwijderen